مراحل کاشت ایمپلنت‌های دندانی
مراحل کاشت ایمپلنت‌های دندانی

مراحل کاشت ایمپلنت‌های دندانی

مراحل کاشت ایمپلنت‌های دندانی از زبان دکتر پوپک معصومی
ایمپلنت‌ها یک استوانه پیچ‌مانند هستند که از تیتانیوم ساخته می‌شوند. ایمپلنت‌های دندانی از طریق جراحی به طور مستقیم در استخوان فک کاشته می‌شوند. ایمپلنت‌ کاشته شده به تدریج با استخوان فک جوش خورده و بستر مناسبی برای کاشت تاج مصنوعی فراهم می‌کند.
ایمپلنت‌ها چه تفاوتی با دندان مصنوعی دارند؟
ایمپلنت‌های دندانی به طور مستقیم در استخوان فک کاشته می‌شوند؛ در مقابل، دندان مصنوعی تنها بر روی خط لثه می‌نشیند. این بدان معنی است که ایمپلنت‌های دندانی ثابت بوده و جدا شدنی نیستند. افراد برای تمیز کردن و شستشوی ایمپلنت نیازی به درآوردن آن ندارند.
ایمپلنت‌های دندانی چگونه کاشته می‌شوند؟
کاشت ایمپلنت‌های دندانی از طریق یک جراحی سه مرحله‌ای انجام می‌گیرد.
کاشت ایمپلنت
ایمپلنت‌های دندانی از طریق جراحی در استخوان فک کاشته می‌شوند. در این جراحی، یک برش کوچک در لثه ایجاد می‌شود. پس از جراحی، برش ایجاد شده تا شش ماه پانسمان می‌شود تا بافت طبیعی استخوان شکل گرفته و ایمپلنت کاشته شده را در بر بگیرد.
اتصال اباتمنت
زمانی که بافت استخوانی با موفقیت التیام می‌یابد، پانسمان برداشته شده و اباتمنت بر روی ایمپلنت قرار داده می‌شود. این قطعه فلزی به عنوان یک رابط یا ضربه‌گیر بین ایمپلنت و تاج مصنوعی جدید عمل می‌کند. ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد تا بافت لثه در اطراف اباتمنت التیام پیدا کند.
اتصال دندان جدید (تاج)
مرحله نهایی در جراحی کاشت ایمپلنت، اتصال دندان جدید است که بر روی اباتمنت قرار داده می‌شود. در برخی از موارد، مراحل سه‌گانه کاشت ایمپلنت‌های دندانی تا ۹ ماه به طول می‌انجامند. این بازه زمانی در بیماران مختلف متفاوت خواهد بود.

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های Your Dentistry Guide ‌و American Academy Periodontology و کتاب‌ Implant Restorations: A Step-by-Step Guide نوشته کارل دراگو  استفاده شده است.

تعداد بازدید: 572

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.