سوالات پیش از درمان ارتودنسی
سوالات پیش از درمان ارتودنسی

سوالات پیش از درمان ارتودنسی

سوالات پیش از درمان ارتودنسی


 آیا افراد بزرگسال هم می توانند ارتودنسی کنند؟

درمان ارتودنسی در هر سنی قابل انجام است. حدود یک سوم مراجعین در سنین بزرگسالی برای درمان ارتودنسی خود اقدام می کنند.

 
درمان ارتودنسی چه مدت طول می کشد؟

به طور معمول درمان ارتودنسی افراد 1 تا 3 سال بسته به شدت ناهنجاری به طول می انجامد و پس از پایان درمان ارتودنسی یک دوره پلاک نگهدارنده به بیمار تحویل داده میشود تا زا برگشت دندان ها به حالت اولیه جلوگیری شود.
 
درمان ارتودنسی ناهنجاری های فکی در چه سنی امکانپذیر است؟

درمان ناهنجاری های فکی در پسران 10 تا 11 سالگی و در دختران 9 تا 10 سالگی امکانپذیر می باشد. همچنین درمان ارتودنسی (نامرتبی دندانی) معموملا از سن 12 سالگی به بعد با رویش دندان های دائمی قابل انجام می باشد.

 
هزینه درمان ارتودنسی چقدر است؟

هزینه درمان ارتودنسی بستگی به فاکتورهایی مثل مدت درمان، شدت و پیچیدگی ناهنجاری دندنآوی و فکی، همچنین وسالیل و ابزاری که که برای بیمار نیاز است خواهد داشت. هزینه های ارتودنسی معمولا در طول درمان بصورت اقساط دریافت می شود.

 
علت ایجاد مشکلات ارتودنسی چیست؟

اغلب مشکلات ارتودنسی ارثی است و تعدادی نیز ناشی از عادات غلط مثل مکیدن انگشت، نامرتبی، وجود فاصله بین دندان ها، عقب یا جلو بودن فک همگی مواردی از ناهنجاری های فکی، دندانی هستند. در برخی موارد مکیدن انگشت، ضربه خوردن دندان و دیر یا زود از دست دادن دندان های شیری می تواند باعث ایجاد ناهنجاری دندانی و یا فکی شود.

 
چرا درمان ارتودنسی اینقدر مهم است؟

پاکیزه نگهداشتن دندان های نامرتب و شلوغ بسیار سخت بوده و همچنین باعث ایجاد گیر غذایی خواهد شد مع این امر نیز به پوسیده شدن و بوی بد دهان می انجامد. بعلاوه نامرتبی و عقب یا جلو بودن فک باعث از دست رفتن اعتماد به نفس در افراد شده و از موفقیت های اجتماعی می کاهد. همچنین مشکلات ارتودنسی اگر درمان نگردد باعث آسیب دیدن بافتهای استخوانی، عضله و همچنین بافت لثه و در نهایت خود داندان می گردد.

 
نقش بیمار در درمان ارتودنسی چیست؟

درمان ارتودنسی نیاز به همکاری شدید و زیادی از طرف بیمار دارد بطوریکه تمامی دستورات ارتودنتیست، باید صحیح و به موقع اجرا ش.د و در فواصل زمانی منظم به پزشک خود مراجعه داشته باشد.

 
چرا درمان ارتودنسی باید توسط متخصص ارتودنسی انجام پذیرد؟

ارتودنتیست شخصی است که تشخیص، پیشگیری و درمان نامرتبی دندانها و فکین بیمار را به عهده می گیرد. متخصص ارتودنسی علاوه بر گذراندن دوره دندانپزشکی عمومی 3 یا 4 سال نیز در رشته تخصصی ارتودنسی به تحصیل علوم مربوطه پرداخته تا بتواند بهترین درمان را با کمترین مشکلات و بهترین نتیجه را برای بیماران راتودنسی به ارمغان آورد.
 
فرزندانمان را چه زمانی برای معاینه نزد ارتودنتیست ببریم؟

انجمن ارتودنتیست های آمریکا توصیه میکند که قبل از 7 سالگی فرزندان خود را جهت معاینه دندانی فکی و تشخیص مشکلات ارتودنسی و اصلاح رشد فک نزد ارتودنتیست ببرید. اغلب بیماران ارتودنسی درمان خود را بین سنین 9 تا 14 سالگی شروع می کنند.

منبع:

http://www.aradorto.com

تعداد بازدید: 570

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.