رژیم غذایی برای بیمارانی که جراحی قلب باز شده اند
رژیم غذایی برای بیمارانی که جراحی قلب باز شده اند

رژیم غذایی برای بیمارانی که جراحی قلب باز شده اند

غذاهای سرخ کردنی و چرب نظیر کله پاچه، دل و جگر و قلوه، پسته، نارگیل و میگو استفاده نکنید. افزایش مصرف چربی بخصوص کلسترول خطر حملات قلبی را افزایش می دهد.

ازگوشت قرمزکمتر استفاده کنید(هفته ای یک تا دو بار بلامانع است)بیشترازگوشت سفید استفاده کنید.

مصرف روزانه سه عدد گردو بسیار مفید است زیرا باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.

تا حد امکان غذاها را بصورت آب پز و یا کباب شده مصرف کنید.

در صورتیکه فشار خون بالا دارید، از زیاده روی در مصرف نمک بپرهیزید؛ چون موجب تجمع مایعات در بدن شده و در نهایت باعث افزایش فشار خون و تنگی نفس می شود.

مراقب باشید چاق نشوید. مصرف انواع شیرینی مانند قند و شکر را محدود کنید.

از مصرف انواع روغن نباتی جامد، کره، خامه و شیر پر چرب و شیرینیهای خامه دار که باعث تجمع چربی در بدن و در نهایت چاقی می شوند خود داری کنید. می توانید از روغن های نباتی مایع یا روغن زیتون، شیر و ماست و پنیر کم چرب به مقدار لازم استفاده کنید. افرادی که چربی خون بالا دارند و در حال معالجه هستند بیشتر از افراد عادی باید رعایت موارد فوق را بکنند.

در برنامه غذایی خود سعی کنید از سبزیجات، سالاد و میوه های تازه استفاده کنید زیرا این مواد حاوی انواع ویتامین می باشند و از بروز یبوست نیز جلوگیری می‌کنند. سعی کنید دچار یبوست نشوید زیرا زور زدن به قلب فشار می آورد. تا زمانیکه در بیمارستان بستری هستید به دلیل محدود بودن مواد غذایی مجبور خواهید بود که از شربت و یا قرص ملین استفاده کنید اما باید به این نکته توجه کنید که مصرف داروهای ملین به هر شکلی در دراز مدت باعث تنبلی روده ها می‌شود.

منبع:

http://www.dryousefnia.com

تعداد بازدید: 777

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.