تعیین کردن جنسیت
تعیین کردن جنسیت

تعیین کردن جنسیت

 مقدمه : از زمانهای خیلی دور تمایل به انتخاب جنسیت در بین مردان وزنان وجود داشته باشد و در آن سال ها حکیمان پیشنهاد می کردند که مردم چه غذاهایی بخورند که تا کودکشان پسر یا دختر باشد . این امر گاهی به حقیقت می پیوست و گاهی هم با شکست منهتی می شد . از آنجایی که والدین برای تعیین جنسیت فرزند آینده خود تلاش زیادی می کنند ولی در واقع اهمیت داشتن یک فرزند سالم بیش از داشتن فرزندی با جنسیت مشخص برای آنها در الویت قرار دارد . هم اکنون با گسترش فناوری های نوین پزشکی میتوان جنین حتی قبل از لانه گزینی در رحم مشاهده کرده و از نظر تعیین جنسیت آن را بررسی نمود .

 

روشهای تعیین جنسیت :

در حال حاظر روشهای مختلفی برای تعیین جنسیت وجود دارد که شامل روشهای سنتی و روش PGD می باشند . که در روش PGD تعیین جنسیت دلخواه صدرصد میباشد . و در روش سنتی نیز با درصدی بالا می توان نوزادی با جنسیت خاص داشت .

 

کاربرد شیوه های عملی در تعیین جنسیت فرزند :

روشهای مختلفی جهت تعیین زمان تخمک گذاری وجود دارد . به طور تقریبی تخمک به طور 24 ساعت و اسپرم تا 48 ساعت قدرت لقاح خود را در دستگاه تناسلی زن حفظ می کند . چرخه قاعده هر زنی از اولین روز قاعده ( روز شروع خونروزی ) تا اولین روز قاعده گی وی است . و طول این چرخه بین 21 الی 35 روز در هر زنی متفاوت است . اغلب تصور می شود قاعدگی 14 روز پیش از قاعدگی بعدی صورت می گیرد اما زمان این اتفاق ، در بیشتر زنانی که چرخه 28 روزه دارند نیز متفاوت است.

 

روشهای تعیین تخمک گذاری :

اندازه گیری درجه حرارات بدن : با اندازگیری دقیق درجه حرارت بدن در طی یک سیکل ماهانه می توان زمان تخمک گذاری را مشخص کرد چون زمان تخمک گذاری پایین ترین دمای بدن در روز است . و در زمان تخمک گذاری میزان هورمون پروؤستون افزایش یافته و باعث تولید حرارت زیادی در بدن می شود .برای ثبت درجه حرارت بدن باید هر روز به محض بیدار  شدن از خواب و قبل از اینکه از تخت خواب بیرون بیایید و غذای بخورید اقدام به این کنید . برای انجام این کار دماسنج را پنج دقیقه یا بیشتر در دهان نگه دارید البته اگر دماسنجی را از طریق مقعد و یا مهبل انجام میدهید 3 دقیقه کافی است . پایین ترین دمای بدن در روز معمولا 2/36 تا 3/36 درجه سانتیگراد است . که در زمان قاعدگی درجه حرارت بدن بیشتر می شود . نمودار حرارتی بدن تان را با دماسنج از اولین روز قاعدگی شروع کنید و زمان پایان خونریزی را در آن علامت بزنید . زمانی که تخمک گذاری شروع می شود دمای بدن شما تا 7/36 درجه سانتیگراد بالا می رود . بعد از تخمک گذاری و تا شروع قاعدگی بعدی دمای بدن بالا می ماند . اما اگر قاعدگی در زمان مورد انتظار شروع نشد و دمای بدن بالا ماند ، باید به شما تبریک بگویم، چرا که احتمالا شما باردار هستید . تخمک گذاری ممکن است در روز 14 هم و یا دو روز قبل و یا حتی دو روز بعد رخ دهد . و به ندرت اتفاق می افتد که تخمک گذاری روز 8 ام و یا روز 20 ام قاعدگی به وجود آید.
درد در ناحیه زیر شکم : این درد را 25 درصد زنان تجربه نمی کنند و زنانی که آن را احساس می کنند . این درد را شدید تر از درد قاعدگی می دانند . و یا اظهار می دارند که درد خفیفی است که در پشت کمر احساس می شوند و تقریبا یک ساعت ادامه دارد . تغییراتی دیگری که زنان بعد از تخمک گذاری احساس می کنند عبارتند از : بالا رفتن وزن که ناشی از جذب آب بیشتر در بافت هاست ، همچنین دردناک شدن پستانها که به لحاظ افزایش شیر در آنها رخ می دهد . و افزایش ترشح سطح هورمون پروژسترون در خون .
شناسایی ترشحات ورودی رحم : ترشحات در این مرحله که تیره رنگ بوده اند اکنون روشن تر شده و حالت کشدار به خود گرفته اند . این ترشحات شبیه به سفیده تخم مرغ است و هر چه به زمان تخمک گذاری نزدیک می شوید مقدار آنها بیشتر می شود. این ترشحات ورود اسپرم به تخمک را اسان تر می کنند . در پنج روز اول قاعدگی خونریزی وجود دارد و دو روز بعد از آن هیچ ترشحی وجود ندارد.اما از روز 9 ام ترشحات شروع می شود که مقدار آن ناچیز است و از روز 10 ام به تدریج ترشحات دهانه رحم غلیظ تر و کدر تر می شود . تا روز 14 ام که به بیشترین مقدار خود می رسند و بعد از سپری شدن تخمک گذاری به حالت قبلی برمی گردند و دوباره به رنگ کدر و غلیظ می شوند .
سونوگرافی : شاید بهترین وسیله تشخیص تخمک گذاری انجام سونوگرافی میباشد . که اندازه فولیکول در تخمدان را به دقت مشخص می کند و با منحنی درجه حرارت می توان از زن خواست که یکی دو روز قبل از زمان احتمالی وقوع تخمک گذاری برای اندازه گیری فولیکول مراجعه کنند ، در صورتی که تخمک گذاری تحریک نشده باشد . فقط یک  فولیکول در یکی از تخم دانها وجود دارد . و زمانی که اندازه آن به 21 تا 22 میلی متر برسد نشان می دهد که اوول رسیده است و فولیکول به زودی پاره می گردد . رشد فولیکول تقریبا یکنواخت نیست و ممکن است در روزها و ساعات نزدیک به تخمک گذاری به طور سریعی صورت بگیرید . اما از آنجایی که برای تولید پسر تخمک گذاری تحریک نمی شود ولی برای دختر تخمک گذاری تحریک میشود .ممکن است چند فولیکول با هم شروع به رشد کنند و معمولا اولین و بزرگترین فولیکول برای لقاح انتخاب شوند.
کیت های پیش بینی تخمک گذاری : روش دیگر تعیین زمان تخمک گذاری ، استفاده از کیت های آزمایشگاهی است در این روش LH در زمان تخمک گذاری افزایش می یابد و باعث می شود تخمک به درون لوله های رحمی هدایت شود.

اثر شیوه های جلوگیری از حاملگی در تشخیص زمان تخمک گذاری : تعیین زمان تخمک گذاری لازم است یکی از اقدامات بسیار مهم و اساسی در تعیین جنسیت کودک است . و لازم است حدود سه تا چهار ماه قبل از بررسی شروع شود . به این معنی که اگر زنی جهت جلوگیری از بارداری از قرص های زد حاملگی استفاده کرده است باید از مصرف آن خودداری نموده و یا اگر از وسایل ضد بارداری نظیر دیافراگ و یا هر وسیله دیگری استفاده میکرده است . از مصرف آنها پرهیز نمایند تا اثرات آنها طی سه تا چهار ماه کاملا از بین برود و بعد از سپری شدن چند ماه از کنار گذاشتن وسایل زد  بارداری علائم تخمک گذاری نظیر درد قسمت تحتانی زیر شکم و ایجاد حرارت زیاد در زمان تخمک گذاری به وضوح خود را نمایان می کند و فرد به راحتی می تواند روز تخمک گذاری را تعیین کند .

 

شستشوی ترشحات قلیایی و اسیدی محیط واژن :

از انجایی که دستگاه تناسلی زن نقش مهمی در انتخاب جنسیت جنین دارد و یک دوره 28 روزه ترشحات محیط واژن اسیدی است . و فقط در زمان تخمک گذاری حالت قلیایی به خود م یگیرد و در زمان هایی که واژن حالت اسیدی دارد محیط ان مناسب برای اسپرم های است که دارای کروموزوم X هستند و در صورت لقاح جنین دختر خواهد شد و برعکس .

طریقه شستشوی واژن به این گونه است که قبل از نزدیکی باید محیط واژن را با محلول جوش شیرین قلیایی شستشو داد و قاشق سوپ خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب خوشیده به وسیله تنقیه به داخل واژن ریخت تا محیط آن را از حالت اسیدی به قلیایی تبدیل کرد . تا خواسته مادرانی که فرزند پسر میخواهند را عملی سازند اما برای دختر دار شدن باید نزدیکی تقریبا 8 روز بعد از شروع قاعدگی باشد و تا سه روز مانده به زمان تخمک گذاری قطع شود . برای این کار باید محیط واژن را باید قاشق غذا خوری محلول سرکه سفید که در آب کاملا حل شده قبل از نزدیکی شستشو دهید . چون اگر در این وضعیت تماس جنسی انجام پذیرد واژن برای اسپرم که دارای کروموزم X و جنین دختر مناسب تر است .

 

شیوه های دختر دار شدن در مقاربت :

عواملی که می تواند در دختر شدن جنین موثر باشد شامل نزدیکی های پی ای پی ، محیط اسیدی واژن ، زندگی در محیط های گرم و مناطق گرم سیری ، گرم نگه داشتن بیضه ، سن زیاد والدین بخصوص مرد ، کم بودن اسپرم های مرد ، خوردن عذا یا خوراکی هایی که طبیعت سرد دارند ، نظیر خوراکی های که طبیعت سرد دارند.

 

شیوه های پسر دار شدن در مقاربت :

برای داشتن جنین پسر باید عمل نزدیکی یک یا دو روز و یا دقیقا روز تخمک گذاری انجام گیرد . به این دلیل در روز تخمک گذاری زن حالت قلیایی داشته و اسپرم های دارای کروموزوم y (پسر) چون  زمان بسیار کوتاه می باشد سرعت بیشتری داشته و مقاومت کمتری دارند مناسب است . ضمن اینکه اگر قبل از نزدیکی شستشوی واژن با محلول جوش شیرین انجام پذیرد و محیط را قلیایی کند برای داشتن فرزند پسر موفقیت بیشتری بدست خواهد امد . برای داشتن جنین پسر باید از نزدیکی کردن هنگام شروع قاعدگی تا سه روز مانده به زمان تخمک گذاری پرهیز شود . عوامل دیگری که در پسر دار شدن موثر هستند عبارتند از زندگی در مناطق سردسیر ، خنک نداشتن بیضه ها ، داشتن سن کم والدین ، زیاد بودن اسپرم مرد ، خوردن خوراکی های که طبیعت گرم دارند نظیر خرما ، زنجبیل ، تخم مرغ ، انواع سبزیجات ، پسته ، فندق ، بادوم .

 

رژیم های غذایی برای دختر دار شدن :

برای داشتن فرزند دختر باید رژیمی سرشار از کلسیم و منیزیم مصرف کنید . یک نکته مهم و کلیدی در این رژیم خاص این است که مقدار کافی اب بخورید تا به جذب کلسیم در بدنتان کمک کند.

 

منبع:

http://drshirinshams.com

تعداد بازدید: 1436

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.