آسیب های آرنج و شانه
آسیب های آرنج و شانه

آسیب های آرنج و شانه

 سندرم ایمپینجمنت

سندرم ایمپینجمنت یکی از بیماریهای شایع در شانه میباشد که موجب درد و محدودیت حرکتی درمفصل شانه درگیر میگردد.   

بیماران معمولا از ناتوانی در بالا آوردن اندام فوقانی و نرسیدن دست به ناحیه سر و دهانشکایت دارند. همچنین بیمار از درد شدید در ناحیه شانه خصوصا شبها به هنگام خواب رنج میبرد که این مشکل  موجب بی خوابی شبانه برای بیمار میگردد. بسیاریاز بیماران سابقه ای از ضربه یا آسیب واضح به شانه مربوطه ندارند.

دراین بیماری تاندون عضلات روتاتورکاف شانه به علت گیر کردن به رباط کوراکوآکرومیالدچار آسیب شده و لذا علایمی از التهاب و آسیب تاندونهای مذکور در ام آر آی مشاهده می گردد. ادامه این روند میتواند منجر به پارگی کامل در تاندونهای مذکور گردد.

 

آرنج تنیس بازان

ازآنجایی که این بیماری در افراد تنیس باز شیوع بالایی دارد به این نام خواندهمیشود. در صورتیکه بسیاری از افرادی که به آن مبتلا میشوند هیچ سابقه ای از انجامبازیهای تنیس ندارند. در واقع این بیماری در افرادی مشاهده میگردد که کارهای  سنگین و مکرر با دستان خود انجام میدهند. بطورمثال این بیماری بطور شایع در خانمهای خانه دار که  مکررا به نظافت منزل و کارهای خانه میپردازند ویا افرادی که کارهای فنی و یا مکانیکی انجام میدهند دیده میشود. در این بیماری فرداز درد ناحیه خارجی آرنج همانزوری که در تصویر زیر با علامت ضربدر نشان داده شدهرنج میبرد. درد با حرکات مچ دست و انگشتان تشدید میگردد.

درمانبیماری آرنج تنیس بازبسته به شدت بیماری شامل مصرف داروهای ضد التهابی و مسکن، فیزیوتراپی، شوک تراپی با امواجاولتراسوند، استفاده از آرنج بند مخصوص، تزریق کورتیکواستروئید در موضع و درنهایت عمل جراحی میباشد.

منبع:

http://drfarahmandi.ir

 

تعداد بازدید: 908

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.