کاهش شنوایی در نوجوانان چاق
کاهش شنوایی در نوجوانان چاق

کاهش شنوایی در نوجوانان چاق

3 مرداد 1392

بر اساس نتایج مطالعه جدید علاوه برخطرات شناخته شده چاقی، نوجوانان چاق نسبت به همسالان خود بیشتر در معرض خطر کاهش شنوایی هستند.
در این مطالعه پژوهشگران اطلاعات حدود 1500 نوجوان 12 تا 19 ساله را بررسی کردند. به گفته این پژوهشگران نوجوانان چاق  در مقایسه با نوجوانان با وزن نرمال  کاهش شنوایی بیشتری در تمام فرکانس ها داشته و 2 برابر  بیشتر در معرض خطر از دست دادن شنوایی یک گوش برای فرکانس های پایین هستند.
دکتر Anil Lalwani سرپرست این پژوهش از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، می گوید این اولین مطالعه ای است که ارتباط چاقی با کاهش شنوایی را نشان میدهد. به گفته وی، التهاب ناشی از چاقی به کاهش شنوایی در افراد منجر می شود.
به گفته این پژوهشگران، این نتایج از نظر سلامت عمومی بسیار با اهمیت است. زیرا مطالعات قبلی نشان داده بود 80 درصد از نوجوانان مبتلا به کاهش شنوایی، از مشکلات شنوایی خود بی اطلاع هستند و نوجوانان چاق باید تحت غربالگری منظم شنوایی قرار بگیرند تا مشکل آنها به منظور اجتناب از بروز مسایل شناختی و رفتاری درمان شود.

منبع:

Anil Lalwani, et al “Obesity is associated with sensorineural hearing loss in adolescents” The Laryngoscope, 17 JUN 2013

تعداد بازدید: 734

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.