کلیات و تکنیک عمل
کلیات و تکنیک عمل

کلیات و تکنیک عمل

"اگر می دانستم چنین روش خوب و راحتی وجود دارد خیلی زودتر از این می آمدم و آنقدر برای روش های دیگر هزینه نمیکردم". این سخن را بسیاری از افرادی که در کلیینک ما عمل شده اند بیان نموده اند. درلیپوساکشن با کمک امواج ماوراء صوت (U.A.L) امکان اصلاح وجوه و نیم رخ های مناطق مختلف بدن متاٌثر از چربی های موضعی (مانند شکم، پهلو، ران، باسن، زیربازو و ... ) وجود دارد و متفاوت از سایر روش های لیپوساکشن می باشد.

اگر چه U.A.L روش کاهش وزن کل بدن نیست (هر چند بعد از این عمل وزن هم کاهش می یابد) اما مخازن چربی نامطلوب را که به وسیله رژیم و ورزش نمی توان حذف کرد به این وسیله می توان بطور دائم برداشت کرد و از اهم مسائل این است که این عمل به راحتی می تواند با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام شود و خطرات یک عمل جراحی با بی هوشی عمومی و حتی بی حسی منطقه ای را ندارد . در این روش بعد از تزریق مایع بی حسی مخصوص به داخل بافت چربی از طریق برش کوچکی روی پوست بی حس شده، توسط پروپ مخصوص سلول های چربی با کمک امواج ماوراء صوت و ضربات میکروسکوپی امواج تخریب می شوند و تنها ملکول های چربی سلول ها ذوب شده (بدون اثر گرمایی) با فشار مکش کم به بیرون کشیده می شوند. بنابراین به بقیه اجزا بافت چربی مانند ساختمان های بافت همبند، عروق خونی، لیگامان ها و کلاژن پوست و اعصاب نسبت به سایر روش ها، آسیبی وارد نمی شود، در نتیجه عوارض کمتر و نتیجه عمل بهتر می باشد، حین عمل بیماراگر بخواهد می تواند خروج چربی شیری رنگ و یا زرد رنگ را ببیند، و حین عمل بیمار می تواند نوشیدنی میل کند و موزیک دلخواه خود را گوش دهد، بعد از عمل باید بیمار لباس فشاری (گن مخصوص) بپوشد و سپس با آموزش های داده شده به منزل می رود و نیازی به بستری شدن نمی باشد، بهتر است به دلیل خروج خونابه بیمار بلافاصله بعد ازعمل رانندگی نکند. لباس فشاری (گن) باید به مدت 6 - 4 هفته شبانه روزی به تن باشد.


عوارض :

مانند هر جراحی دیگری احتمال عوارض عمومی مانند حساسیت ها و واکنش های آلرژیک به داروها، عفونت، به صورت نادر وجود دارد، عوارض دیگر که اغلب گذرا هستند، شامل :

  • تورم ناحیه عمل که به تدریج از بین می رود و غالبا بعد ازیک ماه حدود 70% تا 60% کاهش می یابد.
  • خروج خونابه به مدت 2-1 روز که به ندرت بیشتر ادامه دارد.
  • سختی موقت ناحیه که با ماساژ و دستور لازم جذب و برطرف می شود.
  • درد ملایم و احتمالی محل عمل بخصوص در هنگام جابجایی که به مسکن کاملا جواب می دهد.
  • ضعف و بی حالی در موارد عمل های بزرگ و حجیم
  • تغییر رنگ پوست بخصوص در برابر آفتاب گاها دیده می شود.

 

عدم تقارن و برجستگی زیر پوستی که در لمس مشخص باشد و نیاز به اصلاح داشته باشد به دلیل ظرافت عمل، نادر می باشد، عوارض شدید به دلایل گفته شده درU.A.L نسبت به لیپوساکشن های دیگر مانند خونریزی زیاد، کبودی شدید پوست، آمبولی، ترومبوز بسیار نادر می باشد و در بعضی مطالعات آمبولی جزء عوارض، U.A.L اگر با بی حسی موضعی انجام شود، اصلا ذکر نشده است.

منبع:

http://www.ualclinic.com

تعداد بازدید: 687

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.