کشیدن پوست صورت
کشیدن پوست صورت

کشیدن پوست صورت

کشیدن پوست صورت
یکی از فوائد جراحی های زیبایی ایجاد حس اعتماد به نفس و جوانی است، و شاید مهمترین اجزاء بدن در این رابطه صورت باشد .

گذر زمان، استرس های زندگی ونیز نور خورشید و... . عواملی هستند که باعث شل شدن عضلات صورت وافزایش چین وچروک صورت می شوند .

کشیدن پوست صورت که اصطلاحا لیفتینگ صورت گفته می شود برای جوانتر کردن پوست وحالت صورت طراحی شده است .انواع روشهای لیفتینگ صورت ابداع شده است که هرکدام در موارد خاص خودش کاربرد دارد. بهترین کاندید این عمل فردی است که ساختاراستخوانی صورت وی خوب باشد وفقط نسج نرم صورت او خود را ول کرده باشند ودر ضمن فاقد چروکهای ریز فراوان باشد. لذا سن مناسب آن بین 40 تا 65 سالگی است اما در سنین بالاتر هم میتوان نتایج مطلوبی را بدست آورد . باید توجه داشت که هر چند با این عمل چین وچروکهای سطحی پوست کمتر میشود ولی هدف اصلی این عمل کشیدن عضلات وفاشیاهای زیرپوست است . معمولا این عمل با سایر اعمال زیبایی مثل لیفتینگ گردن ، بلفاروپلاستی ، لیفتینگ ابرو وپیشانی بطور همزمان انجام میشود . سئوالی که اغلب متقاضیان می پرسند این است که نتیجه این عمل چقدر دوام دارد ؟ در جواب باید گفت با این عمل چهره شما جوانتر از همسن وسالهای خودتان میشود اما زمان در حال گذر ودرحال تاثیرگری بر چهره شمااست . این عمل نمی تواند از این اثر گذاری جلوگیری کند اما باگذشت زمان باز هم شمابه نسبت همسن وسالهای خودتان جوانتر خواهید بود . سن متقاضی، جنس پوست وی ، میزان کشیدن فاشیا ها وعضلات زیر پوست همگی بر نتیجه عمل موثرند .

نوع بیهوشی: این عمل عمدتا با بیهوشی عمومی قابل انجام است . انتخاب آن توسط جراح و باهماهنگی با شما خواهد بود

مدت عمل: حدود 3 ساعت

تکنیک عمل: همانطور که در شکل می بینید خط برش چند سانتیمتر عقب تر از خط رویش موهای گیجگاهی شروع میشود و پایین آمده از عقب برجستگی جلوی سوراخ گوش گذشته و محل اتصال نرمه گوش به صورت را دورمی زند. سپس درچین پشت لاله گوش کمی بالا می رودوبا زاویه ای حدود 90 درجه به طرف موهای پشت سر میرود .در روشهای جدید برش جلوی گوش به سمت عقب کشیده نمی شود.

اگر دقت نمایید خواهید دید که قسمت عمده خط برش در لابه لای موها پنهان میشود وقسمت باقیمانده نیز در محل اتصال لاله گوش به سر محو میشود وبعد از گذشت چند ماه تقریبا جای برش قابل رویت نخواهد بود. بعد از عمل کبودی مختصری خواهید داشت که در عرض چند روز برطرف خواهد شد. بعد از عمل پانسمان شما بک بار عوض خواهد شد.روز سوم میتوانید استحمام کنید. حدود روز پنجم بخیه های شما کشیده میشود .

در روشهای جدیدتر برش پشت گوش حذف شده است. در ضمن در صورت لزوم همزمان با این عمل از ساکشن غب نیز استفاده می شود.

توصیه ها

    شب قبل از عمل حمام نمایید وسر خود را بشویید .
    هنگام ورود به اتاق عمل صورت شما باید فاقد هرگونه آرایشی باشد .
    تا چند هفته ممکن است احساس کشیدگی پوست صورت را داشته باشید که برطرف خواهد شد.
    کم حسی ویابی حسی لاله گوش تا چند هفته طبیعی است .
    بعد از عمل آنتی بیوتیک خود را طبق نظر پزشک مصرف کنید .
    از 2 هفته قبل از عمل تایک هفته بعد از عمل از خوردن داروهای بروفن ، ایندومتاسین ، پیروکسیکام ، مفنامیک اسید و آسپرین خوداری کنید وچنانچه به هر دلیلی نیاز به مسکن داشته باشید فقط از استامینوفن ساده یا استامینوفن کدئینه استفاده نمایید .
    چهار هفته قبل و دو هفته بعد از عمل از کشیدن سیگار اجتناب نمائید. 8- معمولا بعد از عمل از یک گن مخصوص مطابق شکل روبرو برای جلوگیری از تجمع مایع استفاده می شود.خصوصا در مواردی که ساکشن غب (کشیدن چربی با استفاده از لوله های باریک و بدون برش پوستی با دستگاه مکنده) انجام گردد.

منبع:

http://www.akhoondinasab.ir

تعداد بازدید: 1056

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.