چگونه نازیباییهای ناشی از بارداری را بهبود ببخشیم؟
چگونه نازیباییهای ناشی از بارداری را بهبود ببخشیم؟

چگونه نازیباییهای ناشی از بارداری را بهبود ببخشیم؟

چگونه نازیباییهای ناشی از بارداری را بهبود ببخشیم؟

از اعمال غیر جراحی تا mummy makeover
دسته ی عمده ای از مراجعین کلینیک های زیبایی را خانمهایی تشکیل میدهند که به دنبال حاملگی و زایمان دچار تغییرات جسمی شده اند که مطلوب نظرشان نیست.این تغییرات قسمتی ناشی از تغییرات وزنی شدید ضمن حاملگی و زایمان و دوره ی شیردهی هستند و قسمتی هم به علت تغییر شکل مستقیم نواحی مختلف ضمن حاملگی، زایمان و شیردهی (مانند سینه و شکم )هستند.
1-صورت:مهمترین تغییراتی که در صورت بدنبال حاملگی و زایمان اتفاق می افتد،ایجاد خطوط حرکتی، تحلیل چربی و افتادگی صورت است که بهترین روش درمان آن هم استفاده از بوتاکس، فیلرها(ژل ها) و تزریق چربی است،اما چون علت عمده ی این تغییرات کاهش وزن بدنبال زایمان است،توصیه می شود که تزریق چربی را به بعد از رسیدن به وزن مناسب موکول کنید.اما میتوانید هر زمانی برای درمان چین های به وجود امده و یا حجم دهی خفیف تا متوسط از تزریق هیالورونیک اسید (ژل های جوویدرم، رستیلن پرلن و بلوترو بالانس ) استفاده کنید.
2-سینه ها:تغییرات در سینه ها می تواند به شکل های مختلف باشد:
الف)کاهش حجم:از دست دادن حجم سینه بدنبال حاملگی یا شیر دهی، یکی از تغییرات شایع است که اگر بدون افتادگی قابل توجه باشد درمان آن استفاده از پروتز است، اما اگر همراه با افتادگی باشد، باید از پروتز به همراه لیفت استفاده کرد.
ب)بزرگی پستان:که برای درمان آن از عمل کوچک کردن پستان(ریداکشن ماموپلاستی)استفاده می شود که متناسب با مقدار بزرگی ممکن است احتیاج به برش های محدود و یا وسیع داشته باشد.
ج)افتادگی پستان: همانطور که در بالا ذکر شد اگر همراه با خالی و کوچک شدن پستان باشد، به وسیله ی گذاشتن پروتز همراه با لیفت درمان می شود،اما اگر افتادگی پستان بدون کوچکی یا بزرگی پستان باشد و تنها از لیفت پستان استفاده می شود.
3-بازوها:معمولا دچار بزرگی و افتادگی می شوند.در مورد بزرگی بازوها بهترین درمان استفاده از اسمارت لایپو MPX است که علیرغم گرفتن چربی از بازو باعث افتاده تر شدن آن نمی شود،اما اگر افتادگی بازو عمده باشد،فاقد چربی زیر پوستی باشد تنها راه درمان عمل جراحی پلاستیک بازو یعنی براکیوپلاستی است.
4-پشت:بسیاری از خانم ها دچار چین هایی در سطح پشتی تنه می شوند که گاهی موقع پوشیدن لباس های چسبان معذبشان می کند که در این دسته از بیماران در صورتیکه چربی قابل توجهی زیر پوست این نواحی وجود داشته باشد بهترین راه درمان استفاده از MPX  است.
5-شکم و پهلو:تصمیم گیری برای این نواحی بستگی به چند عامل دارد:
الف)شاخص جرم بدن یا BMI که از تقسیم (کیلوگرم)وزن/((متر)قد×قد)  به دست می آید حتما باید زیر 30 باشد یعنی بیمار به شکل خلاصه می تواند اضافه وزن داشته باشد،اما نباید چاق باشد.
ب)مقدار چربی داخل شکمی بیمار(چربی احشایی که اطراف روده و کبد است) نباید زیاد باشد یعنی چاقی عمقی نباشد.اگر چاقی عمقی بود تنها راه حل کاهش وزن است.
ج)برای چربی زیر پوست اگر ضخامت ان بیش ازcm 4-3  باشد،درمان روش های برداشت چربی است که  MPX توصیه می شود.اگر افتادگی پوست و جدا شدگی عضلات راست شکمی وجود دارد، درمان عمل جراحی پلاستیک شکم (ابدومینوپلاستی یا تامی تاک)است.
6-باسن: بزرگی باسن اگر همراه شلی و افتادگی آن نباشد را میتوان با برداشتن چربی با MPX به سادگی درمان کرد.
7-بزرگی رانها:بزرگی منتشر در سرتاسر ران درمانی به جز کاهش وزن ندارد،اما اگر بیمار دچار بغل پا(saddle bag  )باشد یا شکل چاقی بیمار به شکل گلابی باشد یعنی کمر باریک و پهلو و بغل رانها بزرگ باشد،می توان با کاهش حجم این نواحی به کمک MPX نمای مناسب و شکیل ایجاد کرده و طول ظاهری پا را بلند تر و کشیده تر نشان داد.
باید توجه داشت زمان مناسب برای عمل جراحی پستان 6 ماه تا یکسال پس از قطع شیردهی و زمان مناسب برای عمل جراحی شکم 6 ماه تا یک سال پس از زایمان است.
در آخر این توضیح لازم است که اصطلاح Mummy makeover به عمل همزمان سینه و شکم در مادران پس از زایمان و شیر دهی گفته میشود که عمل بسیار طولانی است و طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد بنده در مواردی که عمل سینه عمل کوتاهی مثل گذاشتن پروتز باشد، انجام همزمان عمل سینه و شکم را در صورت عدم وجود عامل منع کننده ی دیگر توصیه میکنم.اما هیچ گاه توصیه نمی کنم که اعمال سنگینی مثل لیفت یا پروتز لیفت یا کوچک کردن ران را همزمان با عمل پلاستیک شکم انجام دهید.چون یک طول عمل حداقل 8-6 ساعته خواهد داشت که همه گونه ریسک عمل را بالا خواهد برد.

منبع:

http://www.rambodsamimi.com

تعداد بازدید: 693

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.