پاسخ دکتر محمدعلی فیاض مهر به پرسش‌های رایج درباره روکش‌های دندانی
پاسخ دکتر محمدعلی فیاض مهر به پرسش‌های رایج درباره روکش‌های دندانی

پاسخ دکتر محمدعلی فیاض مهر به پرسش‌های رایج درباره روکش‌های دندانی

پاسخ دکتر محمدعلی فیاض مهر به پرسش‌های رایج درباره روکش‌های دندانی
اکثر بیماران سوالاتی در ذهن خود دارند که باید بدان پاسخ داده شود. در ادامه، رایج‌ترین پرسش‌های مطرح شده درباره روکش‌های دندانی ارائه شده است.
روکش دندان چیست؟
به زبان ساده، روکش‌‌های دندانی یک لایه بسیار نازک از جنس سرامیک هستند که برای ترمیم مینای دندان لکه‌دار و یا آسیب دیده بکار گرفته می‌شوند. این روکش‌ها که هم‌رنگ دندان هستند، با استفاده از یک سیمان قوی بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند.
از روکش‌های دندانی در چه مواقعی استفاده می‌شود؟
از روکش‌های دندانی به طور معمول برای بهبود ظاهر دندان‌های لکه‌دار استفاده می‌شود. به علاوه، از آنها جهت ترمیم دندان‌های ترک خورده و تراشه‌های زیر هم استفاده می‌شود. در برخی موارد، از روکش‌های دندانی در اصلاح دیاستم (شکاف یا فاصله میان دندان‌های جلو) کمک گرفته می‌شود.
آیا روکش کردن دندان‌ها دردناک است؟
خیر؛ اما اگر روکش کردن دندان‌ها بدون استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی انجام شود، باعث ایجاد ناراحتی خواهد شد. از این رو، در اغلب موارد از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. برخی از بیماران پس از عمل با افزایش حساسیت دندان‌های خود مواجه می‌شوند. این معضل موقتی بوده و دندان‌ها سریعا به حالت عادی باز می‌گردند.
چگونه باید از روکش‌های دندانی مراقبت کنیم؟
مراقبت از روکش‌‎های دندانی تا حد زیادی به مانند مراقبت از دندان‌های طبیعی انجام می‌شود. باید توجه داشته باشید که سرامیک دچار پوسیدگی نمی‌شود. اما، سایر بخش‌های دندان که فاقد روکش هستند، همواره در معرض پوسیدگی قرار دارند. شیوع بیماری‌های لثه نیز یکی از معضلات رایجی است که دندان‌های روکش نشده را تهدید می‌کند. به همین دلیل، رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های  Your Dentistry Guide ‌و American Academy Periodontology و کتاب‌ Implant Restorations: A Step-by-Step Guide نوشته کارل دراگو ‌است.

تعداد بازدید: 457

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.