معرفی روش‌های سفید کردن دندان
معرفی روش‌های سفید کردن دندان

معرفی روش‌های سفید کردن دندان

معرفی روش‌های سفید کردن دندان از زبان دکتر محمدعلی فیاض مهر
امروزه تعداد افرادی که به دنبال سفید کردن دندان‌های‌شان هستند از هر زمان دیگری بیشتری است. سفیدی دندان‌ها همیشه یکی از نمادهای سلامتی، شادابی و موفقیت بوده است. خبر خوب این است که هزینه‌ی سفید کردن دندان‌ها و برخورداری از لبخندی زیبا زیاد نبوده و گزینه‌های متنوعی پیش روی شما خواهد بود.
 

روش‌های سفید کردن دندان
روش‌های سفید کردن دندان‌ها در دو گروه اصلی دسته‌بندی می‌شوند: سفید کردن تخصصی در مطب دندان‌پزشک و سفید کردن دندان‌ها در منزل. روش‌های سفید کردن دندان در مطب نتایج چشم‌گیری داشته و ماندگاری آن‌ها نیز طولانی‌تر خواهد بود، اما هزینه‌ی این روش‌ها کمی بیشتر است. روش کار معمولاً به این صورت است که دندان‌ها به ماده‌ی سفید کننده آغشته شده و سپس ماده‌ی سفید کننده به کمک نور فعال می‌شود. سفید کردن تخصصی دندان‌ها که در مطب انجام می‌شود می‌تواند دندان‌ها را چندین درجه روشن‌‌تر کند و در برخی از روش‌ها رسیدن به نتایج مطلوب فقط به یک ساعت زمان نیاز خواهد داشت.
روش سفید کردن دندان‌ها در منزل نیز می‌تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد. استفاده از این روش‌ها بیشتر برای کسانی مناسب‌تر است که وقت کافی برای مراجعه به دندان‌پزشک را ندارند. در این روش باید قطعه‌ای که برای شما ساخته شده است و «تِرِی» نام دارد را در دهان خود قرار دهید. این کار را باید طی حدوداً ۱۴ روز و هر بار ۶ ساعت در طول شبانه‌روز انجام دهید.
 

آیا سفید کردن دندان‌ها بی‌خطر است؟
توصیه دندان‌پزشکان این است که اگر می‌خواهید دندان‌های سفیدتری داشته باشید و در عین حال این کار با ایمنی بیشتری همراه باشد بهتر است به دندان‌پزشک مراجعه کنید. در صورت مراجعه به یک دندان‌پزشک باتجربه می‌توان گفت عمل سفید کردن دندان‌ها بسیار ایمن و موثر خواهد بود.
گرچه برخی افراد پس از سفید کردن دندان‌ها احساس می‌کنند که دندان‌های‌شان کمی حساس شده، اما این مسئله پس از مدت کوتاهی برطرف خواهد شد.

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های Your Dentistry Guide ‌و American Academy Periodontology و کتاب‌ Implant Restorations: A Step-by-Step Guide نوشته کارل دراگو  استفاده شده است.

تعداد بازدید: 499

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.