لیپوساکشن و بدون کمک لیزر و التراسوند
لیپوساکشن و بدون کمک لیزر و التراسوند

لیپوساکشن و بدون کمک لیزر و التراسوند

لیپوساکشن و بدون کمک لیزر و التراسوند
لیپوساکشن مناطق خاصی از بدن را شکل دهی می کند که به وسیله برداشتن چربی از این مناطق انجام می شود. لیپوساکشن برای برداشتن چربی اضافی در ران ها، باسن، شکم و پهلوها، بازوها، پشت و کمر، داخل زانو، قفسه سینه، ساق و مچ پا و حتی ناحیه گونه و چانه و گردن استفاده می شود. لیپوساکشن را می توان به تنهایی و یا همراه سایر اعمال جراحی مثل جراحی شکم (Tummy tuck)، جراحی پستان و یا لیفت صورت انجام داد.
روش لیپوساکشن به معنی خارج کردن چربی های منطقه ای و موضعی با قدرت مکش است. بیش از ١۵ سال است که این روش در ایران انجام می شود که با دستگاههای قدیمی نیاز به بستری و بیهوشی عمومی بود و حجم چربی کمتری خارج می شد و میزان خونریزی و کاهش هموگلوبین بیشتر بود ، ضمناً بیمار تحت بیهوشی عمومی و خطرات آن قرار می گرفت و احتمال آمبولی نیز بیشتر بود و بیمار حدود یک سایز کم می شد. با ابداع روشهای نوین بتدریج پزشکان رو به روشهای کم خطرتر و سریعتر آوردند.
روش اولتراسونیک یکی از این روشها بود که چربی با قدرت امواج گرمایی شکسته و سپس با دستگاه مکش خارج می شد ،‌این روش هم به علت اثرات گرمایی می تواند باعث سوختگی و از دست رفتن پوست و سوختگی بافتهای عمقی شود لذا در حال حاضر بهترین روش همان روش مکانیکی و مکش سابق است که عارضه خاصی ندارد ولی با تبدیل دستگاهها به نوع پیشرفته تر از جمله دستگاههای ارتعاشی Vibration و مکش توسط هوا Pneumatic یا (ultra suction) ابتدا موضع مورد نظر را با یک محلول ترکیبی به نام Tumescent که به آرامی زیر پوست وارد می شود بی حس می شود، به علت ترکیب خاص موادی که در این محلول می باشد خطر آمبولی یعنی ورود چربی های کنده شده بداخل خون و انتقال به مغز یا قلب و ایجاد خسارات جبران ناپذیر که در روشهای مکانیکی قبلی دیده می شد بسیار بسیار کم شده است ، یعنی بر اساس آمار به زیر 5% و حتی 2% رسیده است.
در این روش موضع مورد نظر پس از بی حسی کامل با یک یا دو سوراخ چهار میلی متری باز و تمامی چربی خارج می شود پس از این عمل بیمار بدون بستری به منزل برگشته و پس از 2 الی3 روز قادر است فعالیت خود را آغاز کند. پس از هر روش لیپوساکشن بیمار باید گن فشاری را برای جمع شدن پوست منطقه ای استفاده کند .
ورزش و عدم مصرف مجدد چربی و قند کمک به حفظ سایز بدن می کند .
کلیه افرادی که با این روش های جدید ساکشن شده اند با کاهش 3-2 سایز در اندام مورد نظر بسیار راضی هستند.
هر چند کم کردن وزن، در لیپوساکشن اتفاق می افتد، ولی هدف، معمولا کم کردن وزن نیست بلکه تغییر سایز، حجم و فرم است . یعنی فرم ظاهری بدن اصلاح می گردد این کار تحت بی حسی موضعی و بدون بیهوشی صورت می گیرد. پس خطراتی چون ورود چربی به داخل خون (آمبولی) بسیار بسیار نادر است. این عمل بسیار راحت و بدون عارضه است و نتیجه آن بسیار رضایت بخش است. البته به طور کلی نتایج عملهای زیبایی ممکن است کاملا مطابق با تصورات ذهنی شما نباشد.

منبع:

http://www.drmohsenfadaee.com

تعداد بازدید: 781

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.