جراحی پلاستیک چیست؟
جراحی پلاستیک چیست؟

جراحی پلاستیک چیست؟

لغت پلاستیک از کلمه یونانی پلاستیکوس plastikos  به معنی فرم یا شکل دادن گرفته شده است.

جراحی پلاستیک شامل دو بخش عمده ی جراحی ترمیمی Reconstructive و جراحی زیبای aesthetic که اکثریت مردم بیشتر به قسمت زیبایی آن  cosmetic توجه و آشنایی دارند. جراحی ترمیمی باعث بازسازی و یا بهبودی در ظاهر و کار قسمت های آسیب دیده می گردد که این اعضا در اثر بیماری های مادر زادی است، لب شکری و شکاف کام یا در اثر سرطان ها که عضوی برداشته می شود یا نتیجه بلایا مثل سوختگی ها ایجاد شده است.

جراحی زیبایی باعث ایجاد تعادل و هماهنگی بین قسمت های مختلف بدن یا صورت شده، به بالا بردن کیفیت زندگی فردی و اجتماعی شخص کمک می کند.

آمار نشان می دهد سالانه  به تعداد کسانی  که جهت بهتر شدن ظاهر و اندام خود مراجعه می کنند اضافه   می شود و این افزایش در هر دو جنس مرد و زن دیده می شود.

چه چیزهایی را قبل انجام جراحی لازم است بدانیم:

- با جراح انتخابی خود راحت باشید.

- تمام مطالب برای شما به زبان ساده شرح داده خواهد شد.

- مطلب مبهمی باقی نگذارید:  آگاهی و تفهیم بهتر مساوی است با نتیجه رضایت بخش تر. از آنجایی که جراحی زیبایی یک جراحی انتخابی و اختیاری محسوب می شود معمولا حق العمل قبل از جراحی پرداخت می گردد و شرکت های بیمه پوششی در این  موارد ندارند.

- هر چند مواردی وجود دارد که مرزی بین عملی که باعث بهتر شدن فرم و در نتیجه بهتر شدن عملکرد آن عضو می شود وجود ندارد. مثال هایی از این دست از جمله گوش های برجسته و بزرگ که یک عیب مادرزادی است و اصلاح آن واجب و باعث سلامت روح روان کودک می گردد یا مثلا افتادگی پلک بالا که موجب اختلال در دید می شود وهم چنین سینه های بزرگ که کوچک کردن و کاهش وزن آن باعث تسکین دردهای گردن و دست ها می شود که دراین موارد بهتر است قبلا شخص شرکت بیمه خود را درجریان بگذارد.

منبع:

http://www.drhaghgozar.com

تعداد بازدید: 1038

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.