جراحی زیبایی بازو
جراحی زیبایی بازو

جراحی زیبایی بازو

 

جراحی زیبایی بازو (Brachioplasty)

تغییرات وزن، افزایش سن، حتی گاهی ارث می‌تواند سبب افتادگی و شلی پوست بازو از ناحیه زیر بغل تا آرنج شود. ورزش ممکن است عضلات بازو را سفت و قوی کند اما روی پوست آویزان و چربی که به‌طور موضعی در بازو تجمع یافته هیچ تأثیری ندارد شلی پوست زیر بازو و تجمع چربی معمولاً با کاهش وزن و با توجه به جاذبه زمین قسمت پشت و داخل بازو به طرف پایین خمیده می شودو در بازو سبب بد شکلی بازو میشود.
یکی از معضلات شایع خانم ها بزرگی بازو است، که مانع از انتخاب و پوشیدن لباس مناسب می باشد. بزرگی بازو می تواند به علت تجمع چربی و یا پوست اضافه و یا هر دو باشد و بر همین اساس درجه بندی می شود. هنگام معاینه توسط پزشک توجه به همین دو نکته تعیین کننده مسیر درمانی خواهد بود. قبل از هر گونه اقدام درمانی شرح حال ومعاینه فیزیکی و تهیه فتوگرافی قبل از عمل ضرورت دارد.
برای درمان مثل چاقی سایر بخشهای بدن ابتدا توصیه به رژیم درمانی و کاهش دادن وزن می شود مخصوصا در خانمهایی که BMI بالای ۳۰ یعنی در افراد چاق همیشه باید اول وزن کاهش یابد و در صورت عدم جواب درمان باید توسط روشهایی مثل لیپوساکشن با یا بدون جراحی اندازه بازو را کاهش داد.از آنجا که عمل پلاستیک بازو از نظر ظاهری معمولا نیاز به دقت زیادی دارد تا اسکار بدشکل بجا نگذارد توصیه می شود، براکیوپلاستی تنها برای افتادگی های بسیار شدید پوست به کار می رود و به هیچ وجه برای افتادگی های متوسط و ضعیف توصیه نمی شود. به طور معمول بیماران مناسب براکیوپلاستی افرادی هستند که دچار کاهش وزن شده اند. برای درجات خفیف تر تجمع چربی در بازوها توصیه به لیپوساکشن می شود

 

زیبایی بازو عمل زیبایی بازو 

روش دیگر کاهش چربیهای بازو لیزر لیپولیزر است که البته اثر کمتر از لیپوساکشن دارد بهترین راه کاهش افتادگی پوست ضمن کاهش وزن ماساژ مکرر و استفاده از رژیم غذایی مناسب و استاندارد، عدم کاهش وزن سریع ویکی از شایع ترین اشتباهات اینست که فکر کنید بوسیله ورزش های موضعی غیر هوازی مثل دمبل زدن می توانید چربی بازو را از بین ببرید. این کار تنها باعث افزایش حجم عضلات شما و بزرگتز شدن بازو می شود.

 

لیفت بازو
عمل جراحی ساده ای که با برداشتن پوست اضافه و چربی زیر جلد از ناحیه زیر بغل تا آرنج و بازسازی پوست بازو ایجاد پوستی زیبا و بازویی صاف و کشیده و حجم مناسب بازو می‌کند.هر چند در این عمل جراحی یک خط برش صاف زیر بازو  خواهد ماند..

 

 مراقبت‌های بعد از عمل
·        برای این عمل نیازی به بستری در بیمارستان نیست و جراحی در در کلینیک قابل انجام است.
·        مدت بستری حد اکثر یک شب است.
·        بعد از جراحی بهتر است به مدت دو هفته از لباس‌های ساپورت تنگ برای بازوها و ساعد استفاده شود.
·        پانسمان روز دوم بعد از عمل برداشته می‌شود و شستشوی زخم و استحمام آزاد است

منبع:

http://drnavaee.ir

تعداد بازدید: 736

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.