تزریق چربی در صورت
تزریق چربی در صورت

تزریق چربی در صورت

تزریق چربی در صورت

 تزریق چربی بهترین روش کاهش چین و چروک و جوان سازی صورت و جایگزین نسبی جراحی لیفتینگ (Lifting) صورت است . دیگر مزایای تزریق چربی جوان سازی و پر شدن صورت ، حجم دادن لب ها و پر کردن خطوط و چروک های عمیق صورت  است.همچنین چربی برای کاهش تو کشیدگی ناشی از اسکار های جای جوش و جای بریدگی ، پر کردن نواحی ضعیف و لاغر صورت مثل گونه ها و حجم دادن لب ها کاربرد دارد .


هدف ازتزریق چربی چیست؟

در این روش چربی های بدن خود فرد از جایی از بدن ( مثل شکم یا ران ها ) برداشته شده و طی تکنیک مخصوص به صورت microdroplet های خاص شده در می آید و سپس طی بی حسی موضعی در قسمت های مختلف صورت تزریق می شود .

موارد کاربرد تزریق چربی در صورت :

- برجسته کردن لب ها توسط تزریق چربی

- پر کردن چروک عمیق صورت توسط تزریق چربی

- پر کردن مناطق لاغر و فرو رفته صورت مثل گونه و زیر چشم توسط تزریق چربی

- پر کردن خط خنده و خطوط اطراف دهان توسط تزریق چربی

- پر کردن اسکار های ناشی از تو کشیدگی اسکار ، آکنه و بریدگی های قدیمی توسط تزریق چربی

- جوان سازی کامل صورت ( طی روند پیر شدن یا gniga چربی پوست تحلیل می رود و باعث می شود پوست صورت شل و آویزان شود که با تزریق چربی ، این نقص بهبود می یابد.)


چربی تزریق شده در صورت چه می شود ؟

چربی تزریق شده نوعی پیوند سلولی است که از جایی از بدن ، به جای دیگر بدن انجام می شود و به طور متوسط 50 در صد از سلولهای پیوندی به طور موفقیت آمیز زنده و جزو بافت های صورت می شود . این 50 در صد باقی مانده به طور دائم در صورت باقی می ماند ، پس از آنجایی که حدود 50 در صد سلولهای پیوند شده نمی گیرد و از بین می رود ( که طی حدود 6 هفته رخ می دهد ) ، معمولا بعد از 6 ماه تا یک سال تزریق چربی تکمیلی برای دومین بار ، ممکن است نیاز باشد تا میزان بزرگ شدن و پر شدن مورد نظر به میزان دلخواه برسد .


مزیت چربی نسبت به سایر فیلترها

معمولا فیلر های موجود در بازار انواع ژل های تزریقی هستند که هر کدام معایب خود را دارند ؛ مثلا موقتی هستند ، جسم خارجی هستند و ممکن است ، باعث ایجاد آلرژی شوند . در حجم زیاد ، بسیار گران بوده و مقرون به صرفه نیستند و ژل های دائم ، مشکل جا به جا شدن و حرکت زیر پوست را به همراه دارند . در مقایسه با ژل در روش تزریق چربی، چربی از بافت خود فرد است و باعث عکس العمل یا آلرژی نمی شود ، جا به جا نمی شود و 50 Credit union order در صد آن در بدن زنده می ماند و دائمی می شود . همچنین در حجم زیاد در دسترس است و برای پر کردن کل صورت ( حدود 50 تا 100 ) و مناطق وسیع مشکل ندارد .

 
نتیجه تزریق چربی در دراز مدت به چه صورت است ؟

معمولا حدود 30 تا 70 درصد ( متوسط 50 درصد ) چربی تزریقی برای همیشه در بافت های صورت باقی می ماند ؛ ولی از آنجایی که این درصد متغیر است ، تزریق بار دوم 6 ماه تا یک سال بعد می تواند انجام شود . یاد آوری می کنم چربی تزریقی جزو بافت های خود بدن می شود و در صورت چاق یا لاغر شدن ، می تواند در دراز مدت کم و زیاد شود .

 
 تکنیک تزریق چربی :

 تحت بی حسی موضعی حدود 100 تا 200 سی سی چربی از ناحیه شکم یا ران ها توسط یک مکش خفیف از یک سوراخ کوچک روی پوست تخلیه می شود و سپس با یک دستگاه مخصوص ( سانتریفتوژ ) به صورت microdroplet های خاص شده در می آید و سپس با بی حسی مو ضعی به محل مورد نظر تزریق می شود . چنانچه شما کاندید لیپوساکشن یا لیپولیز هستید ، می تولنید همزمان تزریق چربی هم انجام دهید ( البته قبل از تاباندن لیزر ،چربی مورد نیاز با مکش خفیفی تخله می شود ، سپس قسمت عمده چربی باقی مانده شکم یا ران ها تحت لیزر لیپولیز قرار می گیرد.)
 

روزهای بعد از تزریق چه می شود ؟

معمولا طی هفته اول تورم زیادی در صورت وجود دارد ، سپس میزان آن بسیار کمتر می شود و به هیچ وجه نمای صورت غیر عادی نیست ؛ ولی جذب کامل تمامی ورم ها و بافت های مرده حداقل 6 هفته زمان نیاز دارد . پس نتیجه نهایی بعد از 6 هفته معلوم می شود ، مرحله دوم تزریق زودتر از 6 ماه انجام می شود .

 
نکته قابل توجه درمورد تزریق چربی :

 همراه با تزریق چربی تعداد کمی از سلول های زاینده ( stemcall ) به صورت وارد می شود که این سلول ها باعث ساخته شدن کلازن جدید می شوند . سپس چربی علاوه بر این که یک پر کننده و حجم دهنده صورت است ، اجزا بسیار ارزشمندی هم در زیر پوست صورت وارد می کند باعث جوان سازی مضاعف می شود . انجام همزمان تزریق چربی ، جراحی پلک ها و لایه برداری پوست صورت ، تزریق بو تاکس و رفع غبغب توسط لیزر لیپولیز ، مجموعه بسیار ارزشمندی جهت جوان سازی کامل صورت فراهم می کند و تغییرات قابل توجهی در صورت همراه دارد.

منبع:

http://www.drsanaee.com

تعداد بازدید: 1017

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.