اعجاب لیزرها در زیبایی
اعجاب لیزرها در زیبایی

اعجاب لیزرها در زیبایی

اعجاب لیزرها در زیبایی

کاربرد لیزرها در کاهش موهای زائد و جوان سازی
به عنوان کسی که سالها ست در کنار کار جراحی زیبایی انواع مختلف ومتنوعی از لیزرهای زیبایی را تجربه کرده ام همیشه در مورد اینکه نقش لیزرها دربدست آوردن نتایج مهمتر غیر قابل انکار است مطمئن بو ده ام اما درمیان خیل تکنولوژیها و کاربرد های مختلف لیزر بعضی ثابت کرده اند که نتیجه بهتر و  عوارض کمتری دارند و بنابراین با گذر زمان جایگاه ویژه ای بدست آورده اند توصیه می کنم در کنارخواندن مقاله به سایت www.rambodsamimi.comمراجعه کرده و از عکسها و مطالب بیشتر بهره مند شوید.
لیزر یک نور تک رنگ یا تک طول موج است که واگرایی عمده ای ندارد و بسته به رنگش در بدن در بافت های خاصی جذب می شود بنابراین می توانیم یک بافت هدف در بدن انتخاب کنیم و بسته به رنگ آن بافت نور لیزر خاصی را بیابیم که عمدتا در آن بافت جذب می شود و بنابراین دارای اثر نسبتا اختصاصی در همان بافت است مثلا اگر می خواهیم موهای زائد راازبین ببریم چون رنگ موها مشکی است باید نور لیزری را انتخاب کنیم  که عمدتا در رنگ سیاه جذب شود یا مثلا در لیزرهایی که درمان ضایعات عروقی (مثل ماه گرفتگی)می کنند لیزر مورد نظر عمدتا باید در رنگ قرمز جذب شود بنابراین مهمترین خصوصیت نور لیزر اثر نسبتا اختصاصی آن روی یک بافت و رساندن کمترین صدمه به بافت ها است.
اما شایعترین و موفقترین کاربردهای لیزر در زیبایی شامل: 
(لیزر موهای زائد (ناخواسته)   hair removal laser1) 
(لیزر جوانسازی پوست) rejuvenating laser2)
1)لیزرموهای زائد: به نظر می رسد که شیوع موهای ناخواسته و زائد روز به روز بیشتر می شود بنابراین روشی که بتواندبا سرعت و با حداقل عوارض این مشکل را حل کند از نیازهای ضروری هر مرکز زیبایی است.در لیزر مو یک نور تک رنگ که بیشتر در رنگدانه سیاه مو یعنی ملانین جذب می شود به سطح پوست تابانده می شود و با جذب عمده در ریشه مو سبب سوزاندن ریشه مو می شود.   اما چون ملانین پوست اطراف زیاد نیست معمولا پوست اطراف صدمه ای نمی بیند مگر آنکه رنگ پوست بیمار خیلی تیره باشد یا برنزه کرده باشد.
تجربه یک دهد گذشته ثابت کرده است که لیزر موثر ترین،کم عارضه ترین و در عین حال در طولانی مدت ارزانترین روش کاهش دائمی موی زائد است.
اما درمیان تکنولوژی و دستگاههای مختلف لیزر،لیزر الکساندرایت شرکت کندلا candela به نام Gentlelase به اذعان تمامی پزشکان مجرب در این زمینه کاربردی ترین و موثرترین دستگاه لیزر موهای زائد می باشد.
زیرا:
1- Gentlelase در عمل سریع ترین لیزر موهای زائد است.
2- Gentlelase نیازی به مالیدن ژل در سطح بدن ضمن لیزر ندارد.
3- Gentlelaseبزرگترین سایز منطقه لیزر شده در میان دستگاههای لیزر را دارد.
4- Gentlelase سیستم سرد کننده ی منحصر بفردی دارد.(DCD Cooling) که همزمان با لیزر پودر سردی روی منطقه لیزر می پاشند که سبب سرعت و سهولت و حداقل درد می شود.
5- Gentlelase به علت همین سیستم سرد کننده درد قابل توجهی ندارد و امکان لیزر به سریع ترین شکل ممکن امکانپذیر است.
6- Gentlelaseدر شفاف سازی و بهبود قوام پوست محل موثر است
معمولا هم بیماری که قبلا تحت درمان با Gentlelase قرار گرفته باشد،عملا دستگاه دیگری را قبول نمی کند. و سرعت و سهولت انجام آن در لیزرهای وسیع و اندام ها عملا بی رقیب است.(به سایت rambodsamimi.com) مراجعه کنید.
لیزر در جوانسازی
همیشه بشر به دنبال روشی برای حفظ جوانی و طراوت بوده است که با حداقل عوارض بتواند به نتایج مطلوب برسد. و در عین حال حداقل دوره نقاهت را داشته باشد.
عملا از میان خیل روش های قدیمی جوانسازی پوست انواعی که باعث زخمی شدن یا لایه برداری شدید پوست می شود (شامل لیزرهای زخمی کننده مثل لیزر co2 و اربیوم،پیلینگ شیمیایی عمیق تا متوسط و ماکرودرم ابریژن به علت زخمی کردن پوست،دردناک بودن،نیاز به بیحسی موضعی یا عمومی داشتن و عوارضی چون لک،اسکار و عفونت روزبروز متقاضیان کمتری در میان مراجعین داشته اند.
از طرفی رو شهای فراکشنال که به شکل نسبی عمل زخمی کردن پوست در سطح یا عمق را انجام می دهند هم در رنگ پوست نژاد شرقی خالی از عوارضی مثل تورم، قرمزی،اسکار و عفونت و لک نبوده و میزان اثرات آنها پس از چند سالی که از حضور آنها در بازار زیبایی می گذرد هم به اذعان همه کمتر از ادعای اولیه بوده است.
همین احتراز متقاضیان زیبایی از عوارض،درد و نقاهت سبب آن شده است که به تدریج روش های غیرزخمی کننده یا غیر تهاجمی جایگزین روشهای پر عارضه تر شوند. در زیبایی امروزه میکرودرم ابریژن،تزریق PRP و فیلرها و عوامل آبرسان مثل رستیلن ویتال و مزولیس پلاس و در لیزرها وجود لیزرهای غیر زخمی کننده یا Non-ablative lasers و پیشگام آنها Rege nlite روز به روز جای روش های تهاجمی تر را می گیرد.
لیزر Rege nlite یک لیزر غیرزخمی کننده است که با تابش طول موج خاصی از لیزر با خصوصیات شکلی و زمانی خاص که به آن smart pulse گفته می شود سبب آزاد شدن موادی به نام فاکتورهای رشدGrowth factors از عروق سطحی پوست می شود که این مواد با افزایش کلاژن پوست سبب افزایش ضخامت و قوام پوست و شادابی،شفافیت و طراوت آن می شوند (به سایت مراجعه کنید.)
مزایای Rege nlite را می توان چنین برشمرد:
1-مطالعات متعدد در مراکز دانشگاهی معتبر دنیا مانند امپریال کالج نشان داده است که یکبار انجام Rege nlite 99% و دو بار انجام آن 148% مقدار کلاژن پوست را افزایش می دهد.
2-این لیزر بدون درد است.بنابراین نیازی به سرد کردن یا بیحس کردن محل وجود ندارد.
3-انجامRege nlite هیچ گونه اثر قرمزی یا زخم در سطح پوست ایجاد نمی کند.بنابراین دوره نقاهتی هم  ندارد.و بیمار می تواند بلافاصله پس از انجام آن از مواد آرایشی و مرطوب کننده ها استفاده کند و به زندگی روزمره بازگردد.این امر بخصوص در افراد فعال جهت جلوگیری از اختلال روند زندگی روزمره مهم است.توجه داشته باشید که لیزرهای زخمی کننده یک دوره نقاهت 6-4 هفته ای و لیزرهای فراکشنال یک دوره نقاهت 2 هفته ای دارند.
4- انجام Rege nlite ربطی به رنگ پوست فرد ندارد و در هر رنگ پوستی قابل انجام است. پس افراد با پوست تیره هم می توانند تحت این لیزر قرار گیرند.
5-انجام Rege nliteآسان است و احتیاج به آمادگی خاص قبلی یا مراقبت خاص بعدی ندارد.
6-لیزر Rege nlite سریع و ظرف چند دقیقه انجام می شود.
7-این لیزر سبب کاهش چین و چروک،شفافیت سازی و بهبود قوام پوست می شود.(به سایتrambodsamimi.com مراجعه کنید.)
8- در بسیاری از بیماران ضمن کاهش چین و  چروک دور چشم سبب کاهش تیرگی دور چشم هم می شود.
9-در افرادیکه آکنه فعال دارندبا از بین بردن باکتریهای مسئول آکنه سبب بهبود آکنه فعال می شود.
10-در بهبود اسکار آکنه موثر است.
در نهایت نتیجه آنکه در میان لیزرهای زیبایی لیزر کاهش موهای زائد و لیزرهای جوانسازی غیر زخمی کننده به علت نتایج خوب و عوارض کم روز به روز کاربرد بیشتری پیدا می کنند.

منبع:

http://www.rambodsamimi.com

تعداد بازدید: 1011

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.