کاشت نگین دندان
کاشت نگین دندان

کاشت نگین دندان

 

کاشت نگین دندان
لبخند زیبا  مقوله ای است که انسان همواره دنبال آن بوده و هست.

نگین های دندانی در جلوه سازی این زیبایی، قدمتی تاریخی دارند.

همیشه ظاهر مرتب، زیبا و دلنشین یک فرد باعث افزایش اعتماد بنفس، غرور و جذابیت وی می شود. این احساس برای زیبا بودن از دیرباز با انسان همراه بوده و در طول گذشت زمان این تنها روش های زیبا شدن بود که ممکن بود دچار تغییر و تحول شوند.
در زمان فراعنه مصر زنان از الماس که در دندان کار گذاشته می شد، برای بزرگی و زیبایی استفاده می کردند و تا به امروزه این موضوع شکل جدیدی به خود گرفته و مورد توجه می باشد.
نگین های دندانی اشکال متفاوتی دارند. قلب. ستاره.دایره و... بعضی نگین ها کریستالی می باشند (سفید یا رنگی) و انواع دیگر نگین ها نمونه های طلا می باشد که به اشکال متفاوت فرم داده شده اند که بنا به سلیقه شخصی انتخاب می شوند.

نگین دندان می تواند از سنگ مصنوعی یا سایر فلزاتمانند طلا و سنگ های گرانبها همچون کریستال های ریز تهیه شود و بطور معمول امکان استفاده از آنها بر روی دندان های جلوی دهان یا دندان های نیش، یا بر روی دندان هایی که هنگام لبخند زدن بیشتر به چشم می آیند، وجود دارد. نگین دندان واقعاً براق است و توجه دیگران را به دهان شما در زمان لبخند زدن جلب می کند. به این ترتیب شما می توانید یک لبخند سفید، براق و با وقار داشته باشید.

 

انواع نگین

کاشت نگین دندان در دو نوع دائم و موقت می باشد. البته نوع دائم آن نیز قابل برداشتن بدون صدمه دیدن دندان در هر زمانی که شخص بخواهد وجود دارد.

 

نگین ثابت

در ابتدا متخصص، دندان انتخاب شده را با خمیر دندان مخصوص بدون فلوراید تمیز می کند و به منظور زبر کردن سطح دندان، آن را به آرامی خراش می دهد. سپس برای یک کامپیوزیت مخصوص که با تابش نور سفت می شود، عملیات باندینگ انجام می شود. برای انجام این کار معمولاً از کامپوزیت های شفاف و سیال که با تابش نور سخت می شود، استفاده می شود. در ادامه نگین و جواهرات مورد نظر در کامپوزیت قرار گرفته و محل آن بر روی دندان تنظیم می شود. فرآیند درمان در این حالت بیشتر از 60  ثانیه نخواهد بود.

 

نگین موقت

نگین های دندان قابل برداشتن آخرین ابزارهای طراحی شده برای ایجاد یک لبخند فوق العاده برای شما هستند. در این حالت نگین ها در هر زمان لازم قابل برداشتن هستند و هیچ آسیبی به دندان ها وارد نمی شود و شما هنگام برداشتن نگین ها هیچ دردی احساس نمی کنید.  در این روش جواهرات در داخل یک سطح نازک نامرئی قرار می گیرد که این سطح از شیشه روشن ساخته شده است. این پوسته بر روی دندان قرار گرفته و می تواند در هر زمان برداشته شود. در این حالت یک مجموعه گسترده از جواهرات، الماس ها و طرح ها را می توان برای تغییر ظاهر مطابق روحیه و تمایل استفاده کرد.

روکش های تولید شده برای دندان بر اساس الگوی دندان طراحی می شوند. به همین خاطر شما می توانید از یک بسته طراحی شده برای کاشت نگین دندان استفاده کنید یا با دندان پزشک برای ایجاد روکش مورد نظر خود ملاقات نمایید. در ادامه این قالب برای آزمایشگاه ارسال می شود و بر اساس الگوی تهیه شده می توان جواهرات مورد نظر بیمار را تهیه کرد.

 

نکات قابل توجه در کاشت نگین

1.چسباندن نگین نیاز به تزریق بی حسی ندارد.
2.جهت چسباندن ابتدا سطح دندان تمیز می شود و بدون آسیب رساندن به دندان, توسط مواد چسبنده مخصوص روی سطح دندان قرار می گیرد و به هیچ وجه بخاطر نگین سطح دندان تراش داده نمی شود.
3.نگین دندان هیچ آسیب و ضرری به دندان نمی رساند.
4.مهمترین مساله در نگهداری نگین بهداشت خوب دهان و دندان است و باید توجه داشت روی دندانی که پوسیدگی دارد گذاشته نشود.
5.معمولا بیشترین دندان که نگین روی آن کار گذاشته می شود، دندان ثنایای کناری یا لترال (دندان شماره2)  میباشد.
6. دندانپزشک  برای کاشت نگین باید علم و مهارت کافی را داشته باشه، باز یادآوری می شود که این عمل با تکنیک خاصی انجام می شود.
7. به توصیه های دندانپزشک و کارخانه سازنده برای استفاده بهینه از نگین و طریقه مسواک زدن و رعایت بهداشت عمل کنید.
8. اگر جزء افرادی هستید که دندانهای شما جرم زیادی دارند به هیچ وجه استفاده از این نگین ها قبل از جرم گیری و آموزش بهداشت برای شما مناسب نیست.
9. باور داشته باشیم نصب نگین در محیط زنده دهان یک کار پزشکیست و سپردن آن به محیط آرایشگاه و.... کار خطرناکیست.

منبع:

http://www.drafshinmajd.com

 

تعداد بازدید: 711

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.