نکاتی که باید پیش از سفید کردن دندان‌ها بدانید
نکاتی که باید پیش از سفید کردن دندان‌ها بدانید

نکاتی که باید پیش از سفید کردن دندان‌ها بدانید

نکاتی که باید پیش از سفید کردن دندان‌ها بدانید از زبان دکتر سید عبدالرضا منبتی
دندان‌پزشکی زیبایی شامل محدوده‌ی وسیعی از درمان‌ها بوده که یکی از آن‌ها عمل سفید کردن دندان‌ها است. همه‌ی ما از تأثیرات داشتن دندان‌هایی سفید و لبخندی زیبا مطلع هستیم. اگر می‌خواهید دندان‌های خود را سفید کنید بهتر است چند نکته را مد نظر قرار دهید.
 

نحوه‌ی سفید کردن دندان‌ها
سفید کردن تخصصی دندان‌ها باید فقط توسط دندان‌پزشکان انجام شود، بنابراین به دیگر افرادی که این گونه خدمات را ارائه می‌کنند مراجعه نکنید. در اکثر روش‌های سفید کردن دندان‌ از ژل پروکساید هیدروژن برای روشن‌تر کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. پس از اینکه دندان‌ها به این ژل آغشته شدند از نور LED برای فعال کردن مواد سفید کننده استفاده خواهد شد. البته دندان‌پزشک می‌تواند برای شما وسیله‌ای را تهیه کند تا عمل سفید کردن دندان‌ها را در منزل انجام دهید. که در این صورت از نور استفاده نمی‌شود.
 

آیا سفید کردن دندان‌ها عملی بی‌خطر است؟
خمیردندان‌های سفید کننده حاوی پروکساید بسیار کمی هستند که با استفاده از آن‌ها تفاوت چندانی حاصل نخواهد شد. از طرف دیگر کیت‌های خانگی سفید کردن دندان‌ها ممکن است کارایی بیشتری داشته باشند، اما وسیله‌ای که باید در دهان قرار گیرد دارای اندازه‌ی مشخصی است که ممکن است برای شما مناسب نباشد. در این صورت این احتمال وجود دارد که ماده‌ی سفید کننده وارد دهان شده و باعث آسیب لثه شود. ابزار مورد استفاده در سفید کردن تخصصی دندان‌ها که توسط دندان‌پزشک انجام می‌شود با توجه به مشخصات متقاضی ساخته می‌شود و این مسئله ایمنی را افزایش می‌دهد.

 

قبل از سفید کردن دندان‌ها
دندان‌پزشک قبل از انجام عمل سفید کردن، شما را معاینه خواهد کرد تا مطمئن شود این عمل برای شما مناسب است. برای مثال لکه‌های روی دندان‌ها باید قبل از عمل سفید کردن پا‌ک‌سازی شوند و نیاز است که از سلامت دهان شما اطمینان حاصل شود.
همه نمی‌توانند از عمل سفید کردن دندان‌ها استفاده کنند
با اینکه سفید کردن دندان‌ها عملی بی‌خطر محسوب می‌شود، اما برخی افراد نباید از آن استفاده کنند. خانم‌های باردار یا شیرده، افرادی که هنوز دندان‌های شیری دارند و کسانی که دارای دندان‌های حساس هستند یا به مشکلات لثه دچارند نمی‌توانند از این عمل استفاده کنند. همچنین بهتر است بدانید عمل سفید کردن فقط برای دندان‌های طبیعی بوده و نمی‌تواند روکش‌ یا مواد پر کننده‌ی دندان‌ها را روشن سازد.

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های  Your Dentistry Guide ‌و American Academy Periodontology و کتاب‌ Implant Restorations: A Step-by-Step Guide نوشته کارل دراگو ‌است.

تعداد بازدید: 1031

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.