شایع‌ترین علائم آسم در کودکان
شایع‌ترین علائم آسم در کودکان

شایع‌ترین علائم آسم در کودکان

شایع‌ترین علائم آسم در کودکان

تشخیص آسم در کودکان بسیار دشوار است. آسم به طور معمول از طریق معاینات پزشکی و آزمایشات بالینی بر روی مجاری ریوی تشخیص داده می‌شود. کودکان پیش دبستانی و کوچک‌تر قادر به انجام آزمایشات بالینی نیستند؛ چون این آزمایش مستلزم دمیدن شدید در یک لوله است. از آنجایی که نوزادان و کودکان نوپا قادر به بیان احساسات خود نیستند، والدین و اعضای خانواده نقش بسزایی در تشخیص علائم بیماری دارند.
اگر کسی از اعضای خانواده سابقه ابتلا به آسم و آلرژی‌هایی مانند تب یونجه، کهیر و اگزما دارد، متخصص اطفال را از این امر مطلع سازید. آلرژی و آسم به صورت موروثی نیز منتقل می‌شوند؛ در مواردی که والدین از آسم رنج می‌برند، احتمال ابتلای کودک به این بیماری بیشتر خواهد بود. اگر کسی از اعضای خانواده سابقه آسم و آلرژی دارد، بهتر است که به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید.
متخصص آلرژی با انجام آزمایش پوست و خون به ارزیابی وضعیت کودک پرداخته و احتمال بروز آلرژی را تعیین می‌کند. این آزمایشات در هر سنی قابل انجام هستند. پزشکان در برخی موارد یک یا چند داروی آسم نیز تجویز می‌کنند. اگر حال فرزندتان پس از مصرف دارو بهبود یافته است، می‌توان گفت علائم پیش‌آمده به دلیل آسم بروز پیدا کرده‌اند. بیشتر کودکان مبتلا به آسم تا قبل از 5 سالگی با علائم مربوطه مواجه می‌شوند.
شدت علائم آسم در کودکان متفاوت است. برخی با سرفه‌های آزار دهنده و برخی با اختلالات تنفسی شدید مواجه می‌شوند. شایع‌ترین علائم آسم عبارتند از:
•    سرفه‌های شدید در شب
•    خس خس سینه یا صدای سوت مانند هنگام تنفس
•    اختلالات تنفسی که باعث کشیدگی پوست اطراف دنده‌ها و گردن می‌شود
•    سرماخوردگی‌های مکرر

تعداد بازدید: 594

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.