دندانپزشکی زیبایی چیست؟
دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی چیست؟
داشتن لبخند زیبا آرزوی هر انسانی است و هر فردی می‎خواهد در جمع‎ها‎ی دوستانه و اجتماعی زیباترین لبخند را داشته باشد اما گاهی وجود دندانهای نامرتب موجب عدم تمایل افراد به حضور در جمع و کاهش اعتماد به نفس آنها می‎شود.
اگر در گذشته مرتب کردن و بازسازی دندانها غیرممکن بود اما در حال حاضر، پیشرفت تکنولوژی در عرصه دندان پزشکی این امر را میسر کرده است. در دندانپزشکی زیبایی روش‎ها‎ و تکنیک‎ها‎ی خاصی برای زیباسازی دندانها استفاده می‎شود. وجود قرینگی در دندانهای چپ و راست، تناسب صحیح عرض و طول هر دندان، رابطه صحیح خطی و طولی بین دندانهای جلو چه در لبه برنده و چه در لبه لثه‏ایی دندانها، رابطه صحیح قرار گرفتن دندانها با لب بالا و پایین و... از جمله مواردی است که مد نظر متخصصین دندانپزشکی زیبایی قرار می‎گیرد.  
 
مراتب سازی دندانها توسط ارتودنسی
ارتودنسی روشی که به منظور از بین بردن فاصله و جفت کردن دندانها استفاده می‎شود. روش درمان ارتودنسی به تصحیح موقعیت دندانها و یا تغییر الگو و جهت رشد دو فک (درمان‌های ارتوپدیک) متمرکز می‎شود. روش درمانی ارتودنسی به دو صورت ثابت و متحرک انجام می‎شود. روش ارتودنسی ثابت، در طول درمان نیازی به خارج نمودن دستگاه از دهان بیمار وجود ندارد و اجزای اصلی تشکیل دهنده دستگاه براکت و سیم است که حجم کوچکی از دهان را اشغال نموده که به واسطه نوعی چسب به دندان‌های بیمار چسبیده می‎شود. در روش ارتودنسی متحرک بیمار می‌تواند در طول درمان آن‎ها را از دهانش خارج کند.

 

 میناکاری دندان برای از بین بردن ناهمواری
در روش میناکاری، ناهمواری میان دندانها از بین می‎رود. چه بسا برخی از مراجعین برای زیبایی دندان دارای دندان‎های روی هم رفته باشند که از روش میناکاری برای آنها استفاده می‎شود. این روش بسیار سریع و بدون درد و همراه با سفید کردن و روکش کردن انجام می‎شود.

 

پر کردن دندان توسط کامپوزیت
گاهی بر اثر پوسیدگی و یا شکستگی، دندانها خالی می‎شوند. در اینجا می‎توان از کامپوزیت برای پر کردن دندانهای توخالی استفاده کرد. موادی که برای پر کردن دندان استفاده می‎شوند در دو رنگ نقره ای و سفید می‎باشند. بیشتر افراد به رنگ سفید تمایل دارند زیرا به رنگ دندان شبیه بوده و زیبایی بیشتری را به دندانها می‎بخشد. در برخی موارد نیز برای ترمیم دندانها از روکش استفاده می‎شود.
منبع:

http://dryousefian.ir

تعداد بازدید: 955

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.