جراحی لیفت ابرو
جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو

افتادگی و پایین بودن کناره های خارجی ابروها نسبت به حالت ایده آل سبب غمگین و افسرده به نظر رسیدن صورت شما میشود. در چنین مواردی جراحی کشیدن ابرو میتواند گوشه های ابروها را بالا کشیده و صورتی زیباتر، شادابتر و با طراوت تر به شما هدیه نماید.

 

آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی لیفت ابرو هستید؟
اگر شما دارای یکی از مشخصات زیر هستید کاندید مناسبی برای این عمل جراحی به حساب می آیید:
1. اگر گوشه های ابروی شما در موقعیتی پایین تر از ایده آل قرار دارند و این امر باعث شده است که صورت شما غمگین یا خسته به نظر برسد.
2. اگر کناره های ابروهای شما در مقایسه با یکدیگر در یک سطح نیستند.

 

جراح پلاستیک صورت چگونه شما را برای جراحی لیفت ابرو ارزیابی میکند؟
در خلال مشاوره قبل از عمل، جراح صورت شما را از نظر موقعیت ابروها، زیبایی چشم ها و پلک ها، وضعیت استخوانی، ساختمانهای زیر پوستی، ضخامت پوست، و ساختار چین و چروکها تحت بررسی و ارزیابی قرار میدهد. این اطلاعات در برنامه ریزی جهت عمل جراحی شما مورد استفاده قرار میگیرد و جراح بر اساس معاینه و ارزیابی صورت شما تکنیک مناسب برای شما را انتخاب می نماید. اصلاح نا زیبایی های ابرو ممکن است علاوه بر جراحی لیفت ابرو نیاز به اقدامات دیگری نظیر جراحی کشیدن پیشانی، جراحی زیبایی پلک، تزریق بوتاکس یا غیره داشته باشد. در زمان مشاوره جراح شما میتواند اطلاعات لازم در مورد نیاز یا عدم نیاز به این اقدامات را در اختیار شما قرار دهد.

 

آماده سازی قبل از عمل شامل چیست؟
اگر موهای کوتاهی دارید معمولا بهتر است آنها را بقدری بلند کنید که بتواند جای برشها را (تا زمانیکه ناپدید میشوند) بپوشاند. اگر تصمیم به رنگ کردن موهای خود دارید حتما آنرا چند روز قبل از عمل انجام دهید چون انجام آن تا حدود یک ماه بعد از عمل ممنوع است.
حداقل ده روز قبل از عمل از مصرف ویتامین E، آسپرین و سایر داروهای ضد درد خودداری کنید. در صورت نیاز به مُسکن تنها میتوانید از استامینوفن استفاده نمایید. در طی این مدت قبل از مصرف هر گونه دارو با پزشکتان مشورت کنید.
اگر سیگار می کشید آنرا چهار هفته قبل از عمل قطع کنید و برای تسریع التیام دیگر سیگار نکشید. سیگار کشیدن ریسک ابتلا به اختلالات ناشی عمل را چند برابر کرده و ترمیم زخم ها را به تعویق می اندازد. باید بدانید که ضرر قلیان کمتر از سیگار نیست. تا دو ماه پس از عمل مشروبات الکلی مصرف نکنید.
بعد از عمل تا سه روز نیاز به استراحت مطلق دارید. برای این مدت وسایل سرگرمی نظیر مجله، کتاب، موسیقی، فیلم و... تهیه نمایید.
در صورتیکه قبل از عمل به سرماخوردگی، گلودرد، تبخال یا هر بیماری دیگری دچار شدید پزشک خود را از آن مطلع نمایید.
از هشت ساعت قبل از ساعت تعیین شده برای عمل چیزی نخورید و نیاشامید.
قبل از مراجعه جهت بستری حتما استحمام کنید. اصلاح صورت برای آقایان، و کوتاه کردن ناخنها و پاک کردن لاک ناخن و آرایش صورت برای خانمها ضروری است. قبل از مراجعه اشیاء فلزی نظیر انگشتر، گردنبند، گوشواره، گیره سر و غیره را خارج نمایید.
جهت بازگشت به منزل یک بالش و یک پتو در اتومبیل بگذارید.
در زمان مراجعه دفترچه بیمه، جواب آزمایشات و تمامی مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید.
از هنگام بستری تا 24 ساعت بعد از عمل وجود شخصی که از شما مراقبت کند ضروری است.

 

جراحی لیفت ابرو چگونه انجام می شود؟
بیهوشی ارجح برای لیفت ابرو بیهوشی عمومی است. معمولا عمل جراحی حدود دو ساعت طول میکشد. در متداولترین روش، دو برش قرینه در طرفین سر در پشت خط رویش مو داده شده و پوست تحت هدایت آندوسکوپ (لوله باریکی که حاوی لنز و دوربین بوده و به یک مانیتور متصل است) از استخوان زیرین جدا میگردد. پوست سپس کشیده شده، بر روی ساختمانهای عمقی ثابت شده، و قسمتهای اضافی آن برداشته میشود. محل و شکل برش طوری طراحی میگردد که توسط موها پوشانده شده و پس از التیام قابل مشاهده نباشد. نتیجه عمل، قرار گرفتن گوشه های خارجی ابروها در موقعیتی بالاتر از موقعیت قبلی است.

 

پس از عمل چه بر شما خواهد گذشت؟
زمانیکه عمل به پایان رسید شما به قسمت ریکاوری اتاق عمل منتقل خواهید شد تا در آنجا برای مدتی تحت مراقبت و نظارت دقیق باشید. پس از مدت کوتاهی به بخش انتقال خواهید یافت. چند ساعت بعد، شما از بیمارستان مرخص شده و به منزل برمیگردید. البته دانستن این نکته ضروری است که مدت زمان بستری و زمان ترخیص میتواند در بیماران مختلف متفاوت باشد. دید شما ممکن است برای مدت کوتاهی ناواضح باشد که علت آن پمادی است که در حین عمل برای محافظت از چشمان شما بر روی آنها زده میشود. زمانیکه به منزل رسیدید باید در حالت درازکشیده به پشت (طاقباز) و درحالیکه دو بالش زیر سر دارید بمدت 3 روز استراحت مطلق نمایید. گذاشتن پکهای یخی روی چشم ها و پیشانی بطور متناوب بمدت 2 روز ضروری است. به یاد داشته باشید که تنها مُسکن مجاز در هفته اول پس از عمل استامینوفن است و شما باید از هرگونه داروی ضد درد دیگر اجتناب نمایید. سیگار کشیدن و همچنین استنشاق دود سیگار سبب به تاخیر افتادن فرآیند ترمیم شده و باید شدیدا اجتناب گردد.
پیشانی شما پس از عمل باند پیچی شده است. ممکن است در زیر پوست شما لوله های باریکی کار گذاشته شده باشد که چند روز بعد خارج خواهند شد. بالا نگه داشتن سر و بلند نگه داشتن زیر سر حین خواب در کاهش تورم ابتدایی صورت پس از عمل موثر است.
زمانیکه پانسمانها و لوله های کوچک خارج شدند، تورم و کبودیهای پیشانی مشاهده میگردند. اینها معمولا بصورت غیر قرینه بوده و در برخی نواحی شدیدترند. باید بدانید که وجود غیر قرینگی ابروها در این زمان کاملا طبیعی بوده و با کاهش تورم بهبود می یابد. کبودی در 24 تا 48 ساعت پس از عمل حداکثر است و در عرض یک یا دو هفته برطرف میشود. آرایش کردن یکهفته بعد از عمل مجاز است و میتواند به پنهان ساختن کبودیها (اگر بیش از یکهفته طول بکشند) کمک کند.
شما ممکن است پس از عمل در پیشانی خود احساس بی حسی کنید. این حالت طبیعی بوده و پس از چند ماه بهبود می یابد.
اغلب بخیه ها یکهفته بعد از عمل خارج میشوند.
جراح شما نکات لازم در مورد مراقبت از پانسمانها و بخیه ها، نحوه مصرف داروها و مسکن ها، و زمان مراجعه مجدد جهت بررسی فرآیند ترمیم را به شما می آموزد. باید دانست که حداقل زمان مورد نیاز برای فروکش کردن کامل تورمها، ناپدید شدن جای برشها، و حصول نتیجه نهایی یکسال است.

 

آیا جراحی لیفت ابرو دردناک است؟
درد و ناراحتی بعد از عمل بسیار ناچیز است. احساس سفتی و پُری بعد از عمل طبیعی است و درد مختصر و سوزش با دارو برطرف میگردد.

 

آیا جای برش باقی میماند؟
جای برش ممکن است بصورت یک خط نازک کمرنگ باقی بماند، که البته در درون موها مخفی شده و دیده نخواهد شد.

 

به چند روز استراحت نیاز دارید؟
شما نیاز به یک هفته استراحت در منزل دارید و میتوانید پس از آن به کار و زندگی روزمره خود بازگردید. توجه داشته باشید که فعالیت شدید، زور زدن، خم شدن به جلو و بلند کردن اجسام سنگین ممکن است ریسک خونریزی را افزایش دهد و تا دو هفته اکیدا ممنوع است. ویزیتهای مجدد یک هفته، دو هفته، یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال بعد از عمل انجام میشود.

 

این جراحی چقدر موثر است؟
تاثیر جراحی لیفت ابرو بر ظاهر شما میتواند از خفیف تا شگفت انگیز متنوع باشد. این امر به ظاهر قبل از عمل شما، مراقبتهای پس از عمل و انتظارات شما و اطرافیانتان بستگی دارد. از آنجا که فرایند ترمیم و فروکش کردن تورم پیشرفت کندی دارد، شما باید ماهها جهت رسیدن به ظاهر جدید خود صبر کنید. پرهیز از عواملی که بر نتیجه نهایی عمل تاثیر منفی دارند نظیر مواجهه با نور خورشید و دود سیگار ضروری است.

منبع:

http://www.drabyaneh.com

تعداد بازدید: 900

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.