جراحی سوئیچ دئودنوم چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟
جراحی سوئیچ دئودنوم چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

جراحی سوئیچ دئودنوم چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

تغییرات سیستم‌ گوارشی و عادات غذایی ناشی از عمل حلقه‌گذاری معده

اکثر افراد از جراحی‌های چاقی، مانند عمل حلقه‌ گذاری معده، به عنوان راه‌حلی فیزیکی برای مشکلات جدی مرتبط با وزن استفاده می‌کنند. گرچه این عمل حقیقتاً به کاهش وزن کمک می‌کند و در برخی موارد ضروری نیز هست، اما نباید تصور کرد که برای کاهش وزن استفاده از جراحی‌های چاقی کفایت می‌کند. این جراحی‌ها در واقع بخشی از مسیری هستند که باید در آن مصمم باشید. بسیار مهم است که بدانید کاهش وزن فقط شامل تغییر معده به کمک حلقه‌گذاری نبوده و به برنامه‌ریزی شما برای پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و ورزش منظم نیاز دارد.
عمل گوارش از آنچه می‌خورید و یا می‌نوشید شروع می‌شود. بدیهی است که نوع و مقدار غذایی که مصرف می‌کنید نقش مهمی در کاهش یا افزایش وزن دارند.
یک معده‌ی طبیعی می‌تواند حدود ۶ لیوان آب یا ۱۴۰۰ گرم غذا را در خود جا دهد. اما اگر فرد بیش از مقدار مورد نیاز بدن غذا بخورد کالری‌های اضافی به چربی‌ تبدیل شده و فرد دیر یا زود به چاقی دچار خواهد شد.
یکی از راه‌های تغییر عادت مصرف بیش از اندازه‌ی غذا استفاده از روش حلقه گذاری معده است. در این روش که به کمک تکنیک‌ کم‌تهاجمی لاپاراسکوپی انجام می‌شود، یک حلقه‌ی قابل تنظیم به دور قسمت بالایی معده بسته می‌شود. وقتی حلقه از محلول آب‌نمک پُر شود معده منقبض شده و یک مخزن کوچک شکل می‌گیرد. این قسمت معده‌ی اول خواهد بود که به اندازه‌ی یک تخم مرغ است و حدوداً به اندازه‌ی نصف لیوان گنجایش دارد.

تعداد بازدید: 845

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.