تاثیر گاسترکتومی آستینی در کاهش وزن
تاثیر گاسترکتومی آستینی در کاهش وزن

تاثیر گاسترکتومی آستینی در کاهش وزن

تاثیر گاسترکتومی آستینی در کاهش وزن 

گاسترکتومی آستینی در 5 سال اخیر محبوبیت چشمگیری به دست آورده است. بررسی‌های محققان حاکی از آن بوده که جراحی بای‌پس معده تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن بیماران داشته است. احتمال اندک بروز عوارض جانبی نیز کاملا به اثبات رسیده است. 
یکی از نقاط قوت این جراحی که از چشم بیماران پنهان مانده، این است که گاسترکتومی آستینی قدمتی 25 ساله دارد. گاسترکتومی آستینی یکی از مؤلفه‌های کلیدی در پروسه درمان انحراف بیلیوپانکراتیک است که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. درمان انحراف بیلیوپانکراتیک برای بیمارانی که از شاخص توده بدنی بالا برخوردارند، در طی دو مرحله انجام می‌شود. مرحله نخست، از گاسترکتومی آستینی برای کاهش وزن بیمار استفاده می‌شود. سپس، مرحله دوم جراحی که با ریسک بیشتری همراه است، آغاز خواهد شد. تجربه جراحان حاکی از آن است که جراحی گاسترکتومی آستینی نقش بسزایی در کاهش وزن بیماران و درمان مشکلات بالینی مرتبط با اضافه وزن دارد. نتایج به دست آمده، جامعه جراحان چاقی را به استفاده هرچه بیشتر از گاسترکتومی آستینی سوق داده است. یافته‌های موجود کاملا قانع کننده هستند.

 

محدودیت‌ها
در گاسترکتومی آستینی به کمک لاپاروسکوپی بخش عمده‌ای از معده برداشته می‌شود. در حدود 75 تا 80٪ از معده در طی این عمل برداشته خواهد شد. خمیدگی بزرگ معده در طی این جراحی کاملا جدا می‌شود. خمیدگی بزرگ بخشی از معده است که وظیفه انبساط معده و ذخیره مواد غذایی را بر عهده دارد. این پروسه درمانی کاملا محدود کننده است. هیچ بخشی از روده تحت جراحی بای‌پس قرار نمی‌گیرد.

تعداد بازدید: 1012

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.