بهترین زمان برای ارتدنسی کودکان
بهترین زمان برای ارتدنسی کودکان

بهترین زمان برای ارتدنسی کودکان

بهترین زمان برای ارتدنسی کودکان از نگاه دکتر هنگامه مفاخر
ارتدنسی جهت هم‌ترازسازی دندان‌ها در راستای داشتن یک لبخند زیبا انجام می‌گیرد؛ ارتدنسی دندان‌های شما را از موقعیت فعلی به موقعیت دلخواهتان جابجا خواهد کرد. هرکسی می‌تواند در هر یک از دوران زندگی‌اش تحت درمان ارتدنسی قرار بگیرد. با این حال، برخی از دوره‌های زمانی مانند دوره رشد در نوجوانی و جوانی (سنین ۸ تا ۱۲ سال) زمان بهتری برای تغییر وضعیت دندان‌ها است.
به عنوان مثال، اتومبیلی را در نظر بگیرید که فرمان خودکار ندارد؛ آیا می‌توانید به هنگام توقف چرخ‌های اتومبیل را تکان دهید؟ بله، می‌توانید. اما در مقایسه با زمانی که اتومبیل در حرکت است، به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت. در زمان رشد، دندان‌ها و فک شما نیز در حال رشد هستند. جهت‌دهی به رشد طبیعی فک و تامین فضای کافی برای دندان‌ها در دوره رشد به مراتب آسان‌تر از دوره‌های بعدی خواهد بود.
بنا بر توصیه انجمن متخصصان ارتدنسی آمریکا، مراجعه کودکان به پزشک در سن ۷ سالگی این امکان را فراهم می‌کند که ضرورت آغاز درمان ارتدنسی برای آنها مورد ارزیابی قرار بگیرد. متخصصان ارتدنسی، علاوه بر اخذ مدرک دندان‌پزشکی عمومی در زمینه مطالعات دندان و فک، به مدت ۳ سال در دوره‌های آموزشی ارتدنسی شرکت می‌کنند. مراجعه به یک متخصص ارتدنسی مجرب و معتبر جهت انجام معاینات اولیه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
نیازی نیست که یک دندانپزشک عمومی شما را برای انجام معاینات اولیه به مرکز ارتدنسی سوزبی و بریت معرفی کند. با مرکز درمانی ما تماس گرفته و یک قرار ملاقات تعیین کنید. اگر فرزند شما شرایط انجام ارتدنسی زودهنگام را نداشته باشد، به نظارت بر روند رشد دندان و فک فرزندتان ادامه خواهیم داد تا بهترین زمان ممکن برای آغاز پروسه درمانی را تعیین کنیم.

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics ‌و European Orthodontic Society و کتاب‌ Orthodontic Treatment of Impacted Teeth نوشته آدرین بکر  است.

تعداد بازدید: 652

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.