احساس درد کمتر حین و پس از عصب‌کشی
احساس درد کمتر حین و پس از عصب‌کشی

احساس درد کمتر حین و پس از عصب‌کشی

راهکارهای دکتر زهرا وحدتی‌فر برای احساس درد کمتر حین و پس از عصب‌کشی
شاید شنیده باشید که بسیاری از افراد می‌گویند عصب‌کشی با درد همراه است٬ یا شاید هم خودتان آن را تجربه کرده باشید. شایع‌ترین دلیل آن این است که پزشک متخصص به خاطر نوع آبسه‌ی حاد دندان٬ به سختی می‌تواند آن را بی‌حس کند.
 

بهترین راهکارها
-عصب‌کشی باید بدون درد بوده و همراه با بی‌حسی موضعی انجام شود. اگر بی‌حسی به هر دلیلی به نحو مطلوبی انجام نگیرد٬ باید دوباره به گزینه‌های موجود فکر کنید.
-اگر دچار عفونت شدید٬ نسبت به مصرف آنتیبیوتیک ترسی نداشته باشید.
-پیشگیری از درد بهتر از آن است که بخواهید آن را به حال خود رها کنید تا از بین برود. می‌توانید پیش از بی‌حسی موضعی از ایبوپروفن استفاده کنید.
-حتی اگر درد عصب شما به طور کامل از بین رفته باشد٬ باید در جلسه‌ی دوم هم محل مورد نظر بی‌حس شود. این کار باعث می‌شود که بافت‌های اطراف آن هم بی‌حس شده و بعد از پایان کار احساس بهتری داشته باشید.
عصبکشی هرگز در مورد من جواب نمی‌دهد و با شکست مواجه می‌شود. مشکل چیست؟
انجام برخی عصب‌کشی‌ها برای برخی دندان‌پزشکان بسیار دشوار است. البته این حرف درباره‌ی دندان‌های پشتی کاملا درست است چون عصب‌کشی آنها از دندان‌های جلویی دشوارتر است.
 

بهترین راهکارها
-از پزشک خود بپرسید که اگر دندان خودش بود چطور آن را درمان می‌کرد. آیا لازم است که یک متخصص ریشه‌ی دندان را ببینید یا آنکه خود او می‌تواند این عمل را انجام دهد؟
-از او بپرسید که آیا از سد لاستیکی استفاده می‌کند یا نه. این سد نه تنها باعث حفاظت از شما در برابر چشیدن چیزهای بدمزه می‌شود٬ بلکه در روند درمان هم تأثیر بیشتری دارد.
-از او بپرسید که آیا از تاج استفاده می‌کند یا نه (برای محافظت از تمام دندان‌های پشتی که ریشه‌شان مورد درمان قرار گرفته باید از تاج استفاده کرد)

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های Your Dentistry Guide ‌و American Academy Periodontology و کتاب‌ Implant Restorations: A Step-by-Step Guide نوشته کارل دراگو  استفاده شده است.

تعداد بازدید: 707

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.