نگرانی‌های مالی خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.
نگرانی‌های مالی خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

نگرانی‌های مالی خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

9 اردیبهشت 1397

تحقیقات جدید که در کنگره سالانه انجمن قلب آفریقای جنوبی ارائه شده نشان می‌دهد که نگرانی‌های مالی احتمال حمله قلبی را تا 13 برابر افزایش می‌دهد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد 72 درصد افراد طی یک ماه حداقل یک بار استرس در زمینه مسائل مالی را تجربه می‌کنند. به طوریکه 22 درصد افراد در این زمینه وجود استرس شدید را گزارش می‌کنند. بنابراین نگرانی‌های مالی یکی از شایع‌ترین عوامل استرس‌زا محسوب می‌شوند.
در مطالعه فوق به منظور بررسی تاثیر عوامل روان‌شناختی بر احتمال ابتلا به حمله قلبی اطلاعات 106 نفر جمع‌آوری شد. این افراد پرسشنامه‌ای را در مورد سلامت روانی، افسردگی، اضطراب، استرس، استرس مرتبط با کار و نگرانی‌های مالی تکمیل نمودند. بر این اساس شرکت‌کنندگان به 4 گروه تقسیم شدند: بدون نگرانی‌های مالی، نگرانی‌های مالی خفیف، نگرانی‌های مالی متوسط و نگرانی‌های مالی شدید.
96 درصد کسانی که به حمله قلبی مبتلا شده بودند تجربه داشتن استرس را گزارش کردند. 40 درصد افراد استرس شدید را گزارش نمودند. در میان کسانی که استرس متوسط مرتبط با کار را تجربه کرده بودند احتمال حمله قلبی 5/6 برابر بیشتر بود. افرادی که در ماه گذشته سطوح مختلف افسردگی را تجربه کرده بودند 3 برابر بیشتر احتمال داشت که به حمله قلبی مبتلا شوند.
محققان معتقدند پزشکان همان طور که در مورد استعمال سیگار از افراد سوال می‌کنند باید در مورد استرس، افسردگی و اضطراب نیز سوال نمایند و به همان صورتی که به افراد توصیه می‌شود چگونه سیگار را ترک کنند، باید در مورد چگونگی مقابله با استرس نیز به آن‌ها اطلاعاتی داده شود.
منبع:

Presented at the 18th Annual Congress of the South African Heart Association.
 

تعداد بازدید: 508

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.