کودکانی که به روش زایمان طبیعی متولد می‌شوند، تنفس بهتری دارند
کودکانی که به روش زایمان طبیعی متولد می‌شوند، تنفس بهتری دارند

کودکانی که به روش زایمان طبیعی متولد می‌شوند، تنفس بهتری دارند

کودکانی که به روش زایمان طبیعی متولد می‌شوند، تنفس بهتری دارند

یک متخصص زنان و زایمان عنوان کرد: در زایمان طبیعی وقتی کودک از کانال زایمان عبور می‌کند فشاری به قفسه سینه‌اش وارد می‌شود و کودک میزان مایع زیادی را دفع می‌کند که این امر موجب می‌شود کودک هنگام تولد تنفس بهتری داشته باشد اما در سزارین کودک بلافاصله از محیط رحم خارج و وارد محیطی می‌شود که فشار هوا بسیار متفاوت است.

دکتر فرزانه فرخ‌زاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه به خانم‌ها باردار توصیه می‌شود برای تولد فرزندشان زایمان طبیعی داشته باشند، گفت: طی زایمان طبیعی مادر بیهوش نمی‌شود و هیچ گونه اقدام تهاجمی و جراحی بر روی مادر انجام نمی‌شود، بنابراین مادر پس از زایمان دچار عوارض بعد از جراحی و بیهوشی نمی‌شود و می‌تواند بلافاصله پس از زایمان کودک خود را در آغوش بگیرد و ارتباط برقرار کند و از طرفی می‌تواند طی مدت زمان کوتاه به روند طبیعی زندگی خود ادامه دهد.

وی افزود: در زایمان طبیعی مادر 500 سی سی خون از دست می‌دهد در حالی که میزان خون از دست رفته مادر در زایمان سزارین حدود 1 لیتر است، بنابراین طی زایمان طبیعی مادر میزان خون کم‌تری را از دست می‌دهد.

این متخصص زنان و زایمان در ادامه تصریح کرد: همچنین هزینه پرداخت شده برای انجام زایمان طبیعی بسیار کم‌تر از سزارین است بنابراین انجام این نوع زایمان خانواده‌ها را کم‌تر متحمل هزینه می‌کند.

فرخ‌زاد درباره فواید انجام زایمان طبیعی بر روی سلامت کودک گفت: در زایمان طبیعی وقتی کودک از کانال زایمان عبور می‌کند فشاری به قفسه سینه‌اش وارد می‌شود و کودک میزان مایع زیادی را دفع می‌کند که این امر موجب می‌شود کودک هنگام تولد تنفس بهتری داشته باشد اما در سزارین کودک بلافاصله از محیط رحم خارج و وارد محیطی می‌شود که فشار هوا بسیار متفاوت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به خانم‌های باردار توصیه می‌شود با مشورت پزشک و بر اساس وضعیت کودک در رحم، نداشتن سابقه جراحی در ناحیه لگن، خونریزی غیر عادی در مادر، وضعیت جفت و... حتما برای تولد فرزند خود زایمان طبیعی انجام دهند.

این متخصص زنان و زایمان درباره نگرانی برخی مادرها برای انجام زایمان طبیعی گفت: نگرانی مادرها بیشتر متوجه فرهنگ غلطی است که در خصوص زایمان طبیعی در بین آنها رایج است و متاسفانه برخی از مادران با بی‌توجهی به مشورت پزشک و حضور نیافتن در کلاس‌های قبل از زایمان به این ذهنیت خود بیشتر دامن می‌زنند.

منبع:

http://www.ana.ir5

تعداد بازدید: 889

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.