نظر ‌دکتر مریم جاهد منش در باره هم‌تراز‌کننده‌های شفاف ارتدنسی
نظر ‌دکتر مریم جاهد منش در باره هم‌تراز‌کننده‌های شفاف ارتدنسی

نظر ‌دکتر مریم جاهد منش در باره هم‌تراز‌کننده‌های شفاف ارتدنسی

نظر ‌دکتر مریم جاهد منش در باره هم‌تراز‌کننده‌های شفاف ارتدنسی
هم‌تراز‌کننده‌های شفاف یک سیستم گزینشی و جایگزین به جای بست‌های سنتی هستند که با استفاده از زنجیره‌ای از ابزارهای قابل برداشت و شفاف مجزا برای صاف کردن تدریجی دندان انجام می‌شود. این هم‌تراز کردن همراه با مجموعه‌ای از ابزارها انجام می‌شود که هر کدام از یک پلاستیک شفاف و تقریباً نامرئی ساخته شده و کاملاً دندان‌ها را می‌پوشاند، هر ابزار کمی با بقیه فرق دارد، و وقتی به مدت ۲۰ ساعت در روز و حدود ۲ هفته پیش از انجام مرحله‌ی دوم بر دندان گذاشته شود، باعث بهتر شدن جایگاه دندانی می‌شود.
زمان کلی درمان از شش ماه تا دو سال است. وقتی روش درمان به خوبی برنامه‌ریزی شده باشد، هم‌تراز‌کننده‌های شفاف می‌تواند با موفقیت دندان‌ها را صاف کنند، فواصل مختصر را به هم نزدیک کرده و کشیدگی یا دراز بودن دندان‌ها را برطرف کرده و آنها را در وضعیت بهتری قرار دهند. باید در نظر داشت که هم‌تراز‌کننده‌های شفاف را باید فقط برای بزرگسالان استفاده کرد. بسیاری از بزرگسالان این سیستم را انتخاب می‌کنند چون می‌تواند برای رویدادهای اجتماعی و جلسات کاری مهم آن را بردارند.

در واقع استفاده از هم‌تراز‌کننده‌های شفاف برای هر فرد با فرد دیگر فرق دارد. نخستین قدم تشخیص مناسب ارتدنسی و یا سنجش وضعیت شخصی دندان‌ها است. این سنجش باید توسط یک متخصص ارتدنسی و یا دندان‌پزشک مجرب در این حوزه انجام شود.
سنجش دندان‌ها شامل رادیوگرافی‌های ویژه‌ای (منظور پرتو ایکس) از دندان‌ها، فک و جمجمه همراه با عکس آن‌ها برای داشتن الگویی از نحوه‌ی چفت شدن دندان‌هایتان است. تمام این اطلاعات برای تعیین این مسئله به کار می‌رود که آیا متخصصین ارتدنسی از هم‌تراز‌کننده‌های شفاف مناسبی برای شما استفاده می‌کنند یا نه.
این متن، با مطالعه تحقیقات ارائه شده  در سایت‌های Weiss & Luccarelli Orthodontics و West Orthodontics و کتاب Everything You Need To Know About Orthodontic Treatment نوشته جی لیوک چپمن نوشته شده است.

تعداد بازدید: 843

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.