لاغری پس از زایمان
لاغری پس از زایمان

لاغری پس از زایمان

لاغری پس از زایمان
یکی از عمده نگرانی‌های تازه‌مادران پس از دوره طولانی بارداری، رسیدن به وزن قبلی و حتی تناسب اندام است. خیلی از خانم‌ها تصور می‌کنند بارداری فرم طبیعی بدنشان را تغییر خواهد داد و گریزی از آن نیست. به همین دلیل هم با ناامیدی به زندگی ادامه داده و در صدد راهی برای رسیدن به وزن قبلی نیستند. حال آن که تا رسیدن به تناسب اندام راهی نیست. البته رژیم گرفتن را در این دوران هرگز توصیه نمی‌شود. آنچه شما را در رسیدن به تناسب اندام کمک می‌کند، فقط تحرک و فعالیت‌ جسمانی در محدوده طبیعی است.
۱٫ انجام فعالیت‌های سبک ورزشی پس از گذشت شش هفته از زایمان اشکالی ندارد. یک هفته پس از زایمان در صورتی که شما زایمان طبیعی داشته‌اید، می‌توانید ۳۰ دقیقه و سه بار در هفته پیاده‌روی کنید و ورزش‌های سبک انجام دهید. به تدریج و با افزایش قدرت بدنی می‌توان طول مدت و دفعات پیاده‌روی را افزایش داد.
۲٫ اگر زایمان شما به طریق سزارین بوده است شش تا هشت هفته صبر کنید. می‌توانید در خانه قدم بزنید زیرا این قدم‌زدن به بهبود زخم عمل جراحی شما کمک می‌کند. اما ورزش در بیرون از منزل را تا شش هفته به تاخیر بیندازید.
۳٫ به یاد داشته باشید که مفاصل و رباط‌های شما به مدت سه تا پنج ماه زمان می‌برد تا قدرت گذشته را پیدا کند. بنابراین از انجام ورزش‌های سنگین بپرهیزید.
۴٫ اگر می‌خواهید در کلاس‌های ورزشی شرکت کنید، حتی‌المقدور در کلاس‌هایی ثبت‌نام کنید که مربی ورزش با ورزش‌های پس از زایمان آشنا باشد.

منبع:

http://parandasgari.ir

تعداد بازدید: 1128

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.