علل نارضایتی از درمان‌های ارتودنسی
علل نارضایتی از درمان‌های ارتودنسی

علل نارضایتی از درمان‌های ارتودنسی

علل نارضایتی از درمان‌های ارتودنسی

پوسیدگی، تغییرنگ، ایجاد لکه‌های سفید دندانی و بیماری‌های لثه، مهم‌ترین پیامد‌ها و عوامل تهدید کننده درمان‌های ارتودنسی هستند.

دکتر محسن نوری مدیر گروه ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شاهد، در حاشیه برگزاری اولین سمپوزیوم انجمن ارتودنتیست‌های ایران، گفت: مهم‌ترین علل نارضایتی بیماران در درمان‌های ارتودنسی مربوط به رعایت نکردن مناسب بهداشت دهان و دندان توسط شخص درمان گیرنده است.

مدیر گروه ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی شاهد با اشاره به اینکه نوع و نحوه مسواک زدن همچنین نوع و نحوه استفاده از نخ دندان در طول مدت درمان‌های ارتودنسی ثابت و متحرک با یکدیگر متفاوت است افزود: اغلب نارضایتی‌های درمانی در ارتودنسی ثابت و به دنبال رعایت نکردن بهداشت فردی یا غیر اصولی انجام دادن آن بوجود می‌آید.

نوری گفت: هرچه سن افراد بیشتر باشد درمان‌های ارتودنسی از حالت متحرک به سمت درمانهای ثابت با مدت زمان بیشترتغییر پیدا می‌کند و در این میان مراقبت از دندان‌ها نیز چهره متفاوتی می‌ابد.

این متخصص ارتودنسی با اشاره به اهمیت برگزاری سمپوزیوم‌ها و همایش‌های مختلف با هدف بازآموزی، افزود: گاهی اوقات در تبلیغات غیر علمی و ماهواره‌ای مشاهده می‌شود که حریم پیشرفت دانش شکسته شده و برخی افراد به گونه‌ای غلو آمیز اقدام به جذب بیماران می‌کنند که این مساله تهدیدی جدی محسوب شده ولی برگزاری این همایش‌ها حدود و اختیارات درمانی را مشخص‌تر خواهد کرد.
نوری گفت: متاسفانه نگاه تجاری برخی دندانپزشکان موجب ارائه اطلاعات نادرست به بیماران شده که در‌‌نهایت باعث تصمیم گیری‌های نا‌صحیح می‌شود.

وی افزود: امروزه ارتودنسی با تحولات علمی و تکنولوژیکی که داشته موجب کاهش مدت زمان درمان، دوری از عوارض جانبی و کاهش مشکلات بیماران شده است.

منبع:

http://dr.parhiz.com

 

تعداد بازدید: 842

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.