راه‌های مقابله با بوی بد دهان هنگام استفاده از ارتدنسی
راه‌های مقابله با بوی بد دهان هنگام استفاده از ارتدنسی

راه‌های مقابله با بوی بد دهان هنگام استفاده از ارتدنسی

راه‌های مقابله با بوی بد دهان هنگام استفاده از ارتدنسی
براکت‌های ارتدنسی می‌توانند در داشتن لبخندی زیبا به شما کمک کنند. زمانی که برای استفاده از براکت صرف می‌کنید نوعی سرمایه‌گذاری برای بهبود ظاهر شما است. اما استفاده از براکت می‌تواند دردسرهای خاص خود  را نیز به همراه داشته باشد. برخی از این مشکلات عبارتند از سخت شدن استفاده از نخ دندان، گیر کردن غذا در براکت و بوی بد دهان. در این مقاله با راه‌های مقابله با مشکل بوی بد دهان آشنا خواهید شد.
• رژیم غذایی مناسب: غذاهای ناسالم که سرشار از قند هستند به بوی بد دهان کمک می‌کنند. از مواد غذایی سالم مانند پروتئین، غلات و لبنیات استفاده کنید. همچنین در ارتباط با غذاهای مناسب برای کسانی که از براکت استفاده می‌کنند می‌توانید از ارتودنتیست خود راهنمایی بگیرید.
• نوشیدنی‌های بدون قند: از نوشیدن آبمیوه‌ها و نوشابه‌های حاوی قند خودداری کنید. این نوشیدنی‌ها نیز بوی بد دهان را تشدید می‌کنند.
• به مقدار کافی آب بنوشید: خشک بودن طولانی مدت دهان با اختلال در ترشح بزاق به بوی بد دهان کمک می‌کند. ترشح منظم بزاق باعث از بین رفتن باکتری‌ها و اضافات غذایی باقی مانده در دهان می‌شود، هر دوی این موارد از دلایل بوی بد دهان هستند.
• مسواک زدن: صبح‌ها پس از بیدار شدن ابتدا دندان‌ها و زبان خود را مسواک بزنید. فراموش نکنید که باید پس از همه‌ی وعده‌های غذایی، پس از میان‌وعده‌ها و قبل از خواب نیز مسواک بزنید. این کار با از بین بردن خرده‌های غذا و باکتری‌ها از بوی بدن دهان جلوگیری می‌کند.
• نخ دندان: گرچه نخ کشیدن دندان‌‌های دارای براکت کمی مشکل است اما نباید از آن غافل شوید.
• دهان‌شویه: برای نتیجه‌ی بهتر باید به مدت ۳۰ ثانیه دهان‌شویه را در دهان خود بگردانید.
• مراجعه به دندان‌پزشک و ارتودنتیست: در طول زمانی که از براکت استفاده می‌کنید ویزیت منظم برای ارزیابی و تمیز کردن دندان‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین هر ۶ ماه یک بار به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.

تعداد بازدید: 783

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.