بینی زیبا چه خصوصیاتی دارد ؟
بینی زیبا چه خصوصیاتی دارد ؟

بینی زیبا چه خصوصیاتی دارد ؟

روش های زیادی برای ارزیابی بینی و تناسب آن با دیگر اجزای صورت وجود دارد که ما در این مقاله به روش هایی اشاره خواهیم کرد که بیش از همه با استاندارد های جهانی مطابقت دارد . البته قابل ذکر است که زیبایی یک معیار نسبی است و بسته به سلیقه و معیارهای شخصی افراد متفاوت است .


نمای تمام رخ بینی زیبا :

اگر بخواهیم بینی را از نمای تمام رخ بررسی کنیم و مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم ، صورت را به پنج قسمت مساوی تقسیم می کنیم که پهنای بینی باید یک پنجم صورت را شامل شود ، اگر بینی شما در یک پنجمِ میانی صورتتان قرار دارد از نظر پهنا در سایز مناسبی است .

معیار دیگری که می توان به وسیله آن پهنای بینی را مورد بررسی قرار داد این است که از گوشه داخلی چشم دو خط فرضی و عمودی رسم کنیم که پهنای بینی باید بین این دو خط فرضی قرار گیرد .


در نمای نیم رخ بینی زیبا :

ارتفاع بینی در نمای نیم رخ باید برابر با پهنای بینی باشد . ارتفاع بینی به فاصله نوک بینی تا صورت گفته می شود .
اگر ما یک خط فرضی از نوک بینی رسم کنیم و سپس یک خط از نوک بینی به این خط وصل کنیم ، زاویه ای که این دو خط با هم می سازند باید بین ۳۰ تا ۴۵ درجه باشد .
زاویه ای که بینی با صورت می سازد باید بین ۳۰ تا۴۰ درجه باشد و در ایده آل ترین حالت این زاویه به ۳۶ درجه نزدیک است .
زاویه بین بینی و لب ها در خانم ها باید بین ۹۵ تا ۱۰۵ درجه و برای آقایان بین ۹۰ تا ۹۵ درجه باشد .

زاویه ای که پیشانی با بینی می سازد باید بین ۱۱۵ تا ۱۳۵ درجه باشد .


بینی زیبا از نمای زیر :

اگر از نمای زیر به بینی نگاه کنیم ، بینی باید به صورت یک مثلث به نظر برسد که اگر ارتفاعِ این مثلث را به سه قسمت مساوی تقسیم کنیم ، سوراخ های بینی باید دو سوم اولیه را تشکیل دهند.


پشت بینی بینی زیبا :

اگر خطی فرضی از ریشه بینی به نوک بینی رسم کنیم این خط  برای خانم ها باید حدود ۲ میلی متر با خود بینی فاصله داشته باشد و برای آقایان باید روی خط باشد.

 

منبع:

http://www.drtaherian.com

تعداد بازدید: 1039

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.