با ارتدنسی فوری، بدون براکت در کمتر از یک ماه صاحب لبخندی زیبا شوید
با ارتدنسی فوری، بدون براکت در کمتر از یک ماه صاحب لبخندی زیبا شوید

با ارتدنسی فوری، بدون براکت در کمتر از یک ماه صاحب لبخندی زیبا شوید

دکتر مریم جاهد منش‌: با ارتدنسی فوری، بدون براکت در کمتر از یک ماه صاحب لبخندی زیبا شوید
با توجه به پیشرفت‌های روز‌افزون دندانپزشکی، اکنون دندانپزشکان قادرند تا آنچه را که متقاضیان همواره به دنبال آن بودند به آن‌ها اهداء کنند: مرتب‌سازی دندان‌ها بدون آنکه برای چند سال از براکت استفاده کنید!
از ارتدنسی فوری می‌توان برای ترمیم فاصله‌ی بین دندان‌ها، ارتفاع نامتوازن آنها و همچنین تراز کردن ردیف دندان‌ها استفاده کرد.

دکتر مریم جاهد منش دندانپزشک و متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک

ارتدنسی فوری فرآیندی است که در آن از روکش پورسلین و کراون و یا بریج استفاده شده تا چینش دندان‌ها را تصحیح کنند. این فرآیند حدود 3 هفته به طول می‌انجامد:
۱- بررسی: همه‌ی افراد گزینه‌ی مناسبی برای استفاده از این روش نیستند.
۲- ارزیابی دیگر گزینه‌ها: در مواقعی می‌توان از ارتدنسی سنتی استفاده کرد.
۳- معاینات: در صورت انتخاب ارتدنسی فوری نیاز است تا فرد متقاضی عکس‌ X-ray و دیجیتالی تهیه کند.
۴- تصویر سازی: با استفاده از تکنولوژی دیجیتال و یا روش‌های سنتی می‌توان تصویری از نتیجه‌‌ احتمالی ارتدنسی فوری را به بیمار ارائه داد. با این کار متقاضی می‌تواند ظاهر جدیدی را که در آینده به دست خواهد آورد مشاهده کند.
۵- امور موقتی: قبل از تکمیل نهایی فرآیند، روکش موقتی بر روی دندان‌های فرد قرار داده خواهد شد و او پیش‌نمای بهتری از لبخند نهایی خود خواهد داشت.
۶- امور دائمی: در مراجعه بعدی روکش‌های موقتی با روکش‌های دائمی تعویض خواهند شد. این روکش‌ها با بررسی و اندازه‌گیری دقیق و با دقت بر روی دندان‌ها قرار خواهند گرفت.
۷- امور نهایی: در انتها متقاضی با لبخندی بسیار زیبا روانه خانه خواهد شد.
این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های‌ American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics ‌و European Orthodontic Society و کتاب‌ Orthodontic Treatment of Impacted Teeth نوشته آدرین بکر  است.

تعداد بازدید: 973

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.