آسیایی‌ها کمتر از مردم سایر نقاط جهان کلسیم دریافت می‌کنند.
آسیایی‌ها کمتر از مردم سایر نقاط جهان کلسیم دریافت می‌کنند.

آسیایی‌ها کمتر از مردم سایر نقاط جهان کلسیم دریافت می‌کنند.

19 فروردین 1397

بررسی اطلاعات مربوط به 74 کشور نشان می‌دهد که مصرف روزانه کلسیم در میان بزرگسالان در مناطق جغرافیایی مختلف جهان متفاوت است. این اطلاعات نشان می‌دهد که در بسیاری از مناطق جهان سلامت استخوان‌ها در معرض خطر قرار دارد. خارج از آمریکای شمالی و بیشتر نقاط اروپا، به خصوص شمال اروپا، در سایر نقاط جهان دریافت روزانه کلسیم از مقادیر لازم برای تامین سلامت استخوان ها کمتر است.
در بیشتر نقاط جهان دریافت کم کلسیم می‌تواند افراد را در معرض خطر شکستگی استخوان و استئوپروز (پوکی استخوان) قرار دهد. نتایج این پژوهش نشان داد ساکنین جنوب و شرق آسیا کمترین دریافت کلسیم (اغلب کمتر از 400 میلی‌گرم در روز) را دارند. درحالیکه در کشورهای شمال اروپا دریافت روزانه کلسیم بیشتر از 1000 میلی‌گرم است. دریافت روزانه کلسیم توسط ساکنین آمریکالی شمالی و آفریقا در حد متوسط و بین 400 تا 700 میلی‌گرم می باشد.
توصیه‌های ملی در مورد دریافت ایده‌آل روزانه کلسیم در سراسر جهان متفاوت است. با این حال، در اغلب کشورها میانگین دریافت کلسیم از مقادیر توصیه شده کمتر است.
محققان امیدوارند نتایج مطالعه مذکور به افزایش دریافت روزانه کلسیم، به خصوص در آسیا، کمک کند. انواع لبنیات شامل شیر، ماست و پنیر از منابع خوب کلسیم محسوب می‌شوند.
منبع:

E. M. Balk et al. Osteoporosis International  2017
 

تعداد بازدید: 523
کلمات کلیدی: لبنیات کلسیم استخوان شیر ماست 

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.