چه اعمالی را می توان همراه و همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام داد؟
چه اعمالی را می توان همراه و همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام داد؟

چه اعمالی را می توان همراه و همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام داد؟

اعمال جراحی بسیاری همزمان با رینوپلاستی قابل انجام هستند. این اعمال به دو دسته عمل های جراحی درمانی و عمل های جراحی زیبایی تقسیم می شوند.
شایعترین عمل جراحی درمانی اصلاح انحراف تیغه میانی بینی است. با توجه به کم شدن نسبی حجم بینی در جراحی رینوپلاستی، حتی موارد جزیی انحراف تیغه میانی بینی بهتر است با جراحی سپتوپلاستی به طور همزمان با عمل زیبایی بینی اصلاح گردد در غیر این صورت احتمال گرفتگی بینی پس از جراحی زیبایی بینی بسیار بالا خواهد بود. عمل های شایع دیگر مشتملند بر جراحی آندوسکوپیک سینوس (FESS) در موارد ابتلا به سینوزیت مزمن، برداشت ضایعات آناتومیک از جمله کونکا بولوزا و جراحی توربینوپلاستی در موارد بزرگی مقاوم به درمان شاخک های بینی. لازم به ذکر است که در برخی موارد مثل پولیپوز شدید و پان سینوزیت بهتر است جراحی رینوپلاستی را به بعد از جراحی درمانی موکول کرد و تنها پس از اطمینان از درمان قطعی اقدام به جراحی زیبایی نمود.
تشخیص لزوم این عمل ها و انجام آنها بر عهده پزشک جراح گوش و حلق و بینی است.
دسته دوم، اعمال جراحی زیبایی هستند. این اعمال جراحی با هدف بهبود نتیجه رینوپلاستی و ایجاد یک صورت هارمونیک و متناسب، همراه با رینوپلاستی قابل انجامند.
از جمله این اعمال جراحی پیوند چربی (تزریق چربی) می باشد. در این عمل ابتدا چربی مورد نیاز از مناطقی نظیر شکم و ران ساکشن می شود سپس این چربی با روش های خاص آماده شده و در انتها در محل های مورد نظر صورت بیمار تزریق می گردد. این روش درمانی، بدون برش چه در شکم و چه در صورت انجام میپذیرد و معمولا جهت خوش فرم نمودن ثلث میانی و تحتانی صورت و بهبود برخی تو رفتگی های صورت با ایجاد حجم مناسب در آنها استفاده می شود. قابل توجه اینکه، آن میزان از چربی که شش ماه باقی می ماند معمولا برای همیشه پایدار خواهد بود.
از عمل های شایع دیگر افزایش حجم چانه و گاهی گونه ها به کمک پروتز می باشد. قابل توجه اینکه برخی اوقات علت بزرگ به نظر رسیدن بینی تنها بزرگی خود بینی نیست و کوچک و ضعیف بودن قسمتهای مجاور بینی از جمله ثلث میانی صورت، چانه و گونه ها موجب بزرگ جلوه نمودن بینی می گردد. در این مواقع همراهی و همزمانی عمل های حجم دهنده صورت با رینوپلاستی می تواند بهترین نتایج زیبایی را برای بیمار به ارمغان آورد.
از اعمال جراحی دیگر همراه با رینوپلاستی، برداشت جراحی پوست و چربی اضافی پلک ها یا بلفاروپلاستی است که البته اندیکاسیون خاص خود را دارد.
از دیگر تغییرات ناشی از افزایش سن، افتادگی و شلی پوست می باشد. کشیدن پوست صورت (لیفت) در ناحیه پیشانی و ابروها همراه با رینوپلاستی قابل انجام است ولی لیفت وسیع ثلث میانی صورت و گردن همراه با جراحی زیبایی بینی به این علت که زمان جراحی افزایش چشمگیر می یابد بهتر است به بعد از عمل جراحی زیبایی بینی موکول شود.

منبع :

http://drpouriaaflaki.com

تعداد بازدید: 804

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.