پیشرفته ترین روش های درمان در مرکز ناباروری قم بکار برده می شود
پیشرفته ترین روش های درمان در مرکز ناباروری قم بکار برده می شود

پیشرفته ترین روش های درمان در مرکز ناباروری قم بکار برده می شود

پیشرفته ترین روش های درمان در مرکز ناباروری قم بکار برده می شود
مدیر شعبه علوم پزشکی جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: پیشرفته ترین روش های درمان در سطح جهان در مرکز ناباروری قم بکار برده می شود.
 
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر "زهرا ابراهیمی" با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی در زمینه طرح ارتقای سلامت گفت: جهاد دانشگاهی تلاش می کند همگام با طرح ارتقای سلامت گام بردارد در حال حاضر در طرح ارتقا سلامت طرحی در خصوص ناباروری ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب در اهمیت فرزند آوری و مساله اورژانس جمعیت موجب شده است که جهاد دانشگاهی در زمینه ناباروری سرمایه گذاری نماید.

این جراح و متخصص زنان و نازایی عنوان کرد: یکی از فعالیت های مهم جهاد دانشگاهی در حال حاضر در استان قم مرکز است که در حال حاضر پیشرفته ترین روش های درمان در سطح جهان در این مرکز با بهره گیری از تجهیزات نوین در حال انجام است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: یکی از روش ها که به منظور بررسی شناسایی ناهنجاری های اسپرم در دنیا کاربرد دارد بررسی ناهنجاری های مرفولوژیکی آن می باشد که این روش IMSIنام دارد که مرکز ناباروری قم از معدود مراکز سطح کشور است که همگام با دنیا از این تکنولوژی استفاده می کند.

وی افزود: روش دیگری که این مرکز از آن بهره مند می باشد روش تصویربرداری زنده از داخل تخمک می باشد که سبب می شود که در هنگام تزریق اسپرم به داخل آن آسیبی به دوک تقسیم آن وارد نشود و در نتیجه ناهنجاری ژنتیکی ایجاد نخواهد شد.

این متخصص و جراح زنان و نازایی گفت: این مرکز علاوه بر درمان زوج های ایرانی زوج هایی از کشورهای اروپایی،آمریکایی و خاورمیانه را تحت درمان قرار داده است و با آزمایش ها و اقدامات درمان نوین تخصصی ناباروری چون  IVF,IVM,IUI، میکرواینجکشن،PGD، لیزر هچینگ،‌ سیتوژنتیک و اقدامات جراحی نظیر واریکوسلکتومی، لاپاراسکوپی و هیتروکلوپی با پیشرفته ترین تجهیزات و توسط تیم های تخصصی مجرب و ورزیده موفقیت های خوبی را به دست آورده است.

ابراهیمی تصریح کرد: این مرکز علاوه بر خدمت رسانی به مردم استان و دیگر استان های کشور دارای پتانسیل ها و ظرفیت های مهمی در توریست درمانی است با پذیرش توریست در ناباروی تحولات خوبی در این بخش ایجاد شده است.

وی یکی از دغدغه های مهم بیماران را بیمه درمان برشمرد و افزود: اگر این مرکز مورد حمایت بیمه های درمانی و دستگاه های اجرایی قرار بگیرد می تواند خدمات بیشتری را به بیماران ارائه نماید و همسو با سیاست های افزایش جمعیتی در این راه موفق باشد.

ابراهیمی در ادامه خواستار حمایت های لازم از سوی نهادهای بیمه گر در این زمینه شد تا این مرکز بتواند خدمات درمانی خود را ارتقا دهد.

وی آموزش را یکی از قابلیت های مهم این مرکز عنوان کرد و گفت: تاکنون اقداماتی برای آموزش نیروهای بومی در استان قم صورت گرفته است تا بتوان نیروهای متخصص و آموزش دیده در این مرکز را فراهم کرد.

این جراح زنان و نازایی پیرامون سایر توانمندی های این مرکز افزود: مرکز جهاد دانشگاهی قم تنها مجموعه ای است که در تولید سلولهای بنیادی خدماتی را ارائه کرده و با ذخیره سازی خون بند ناف و انجام کارهای پژوهشی و انتشار مقالات علمی قدم های خوبی برداشته است.

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه های بهداشتی آنیوسنتز که در حقیقت بررسی ژنتیکی جنین از طریق مایع دور جنین می توان انجام داد و اگر احساس شود جنین دچار مشکلاتی شده است، امکان سقط وجود دارد این کار در جنین زیر 4 ماه انجام می شود.

ابراهیمی درباره اهمیت طرح ارتقای سلامت متذکر شد: اگر این طرح با مساعدت بیمه ها به طور کامل انجام شود طرح ارزشمندی در سلامت جامعه به شمار می رود از این رو جهاد دانشگاهی اماده همکاری در تحقق اهداف این طرح مهم است.

وی اضافه کرد: در قم مرکز خصوصی در این عرصه به مفهوم واقعی وجود ندارد و کلیه مراکز دولتی و غیر دولتی خیریه است و فقدان سیستم خصوصی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

این جراح و متخصص تصریح کرد: جهاد دانشگاهی پتانسیل هایی را برای ارزش کار پزشکان خبره نسبت به دیگر همکاران ایجاد کرده است.

ابراهیمی در ادامه از آمادگی این مرکز برای انجام یک سری از عمل های جراحی که در بخش خصوصی در دنیا انجام می شود اعلام آمادگی کرد که این عمل ها در صورت حمایت مسئولان انجام خواهد شد.

وی یاداور شد: در حال حاضر ظرفیت های بالایی در حوزه درمان و سلولهای بنیادی در مجموعه جهاد دانشگاهی موجود می باشد که امیدواریم با حمایت مسئولان این ظرفیت ها بالفعل گردد.

منبع:

http://www.jd-qom.ac.ir

تعداد بازدید: 826

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.