نحوه انجام انژیوگرافی
نحوه انجام انژیوگرافی

نحوه انجام انژیوگرافی

نحوه انجام انژیوگرافی

 قبل از انجام انژیوگرافی بیمار باید امادگیهای لازم را داشته باشد از جمله اینکه باید بر حسب سن و وزن بیمار از 4 تا 8 ساعت  قبل ناشتا مانده باشد. در طول این مدت برای بیمار سرم وصل میگردد.در طول انژیوگرافی تحت نظر پزشک بیهوشی برای بیمار داروهای بیهوشی تجویز میگردد و بیمار بصورت خفیف بیهوش میگردد.

معمولا از طریق عروق کشاله ران یک نوع لوله پلاستیکی نرم و نازک (کاتتر ) وارد عروق و قلب میگردد و از این طریق بررسی قلب شروع میشود. در انژیو تشخیصی اغلب درصد اکسیژن در قسمتهای مختلف قلب اندازه گیری میشود و همچنین مقدار فشار در حفره های مختلف قلب و عروق اندازه گیری میگردد.

جهت مشخص کردن اناتومی دقیق قلب و عروق معمولا یک نوع ماده رنگی (  dye) در داخل قلب و عروق تزریق می گردد و از این طریق اغلب اختلالات موجود درقلب  و عروق بخوبی نشان داده میشود. در صورتی که برای بیمار هدف درمانی نیز برنامه ریزی شده باشد بر حسب نوع بیماری و شدت ان با استفاده از  وسایلی که از قبل تهیه شده است ( بالون ها، امپلاتزر، کویل، استنت و غیره ) درمان بیمار انجام میگردد.

در تمام طول انجام انژیوگرافی علایم حیاتی و مقدار اکسیژن خون بدقت مانیتور و کنترل میگردد. پس از اتمام انژیوگرافی بیمار مدتی در قسمت رکاوری تحت نظر گرفته میشود و پس از یافتن ثبات کامل ( stable  شدن ) به بخش منتقل می گردد.

منبع:

http://www.drashnaei.ir

تعداد بازدید: 1113

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.