مهم ترین بخش های جراحی ایمپلنت دندان کدامند؟
مهم ترین بخش های جراحی ایمپلنت دندان کدامند؟

مهم ترین بخش های جراحی ایمپلنت دندان کدامند؟

مهم ترین بخش های جراحی ایمپلنت دندان کدامند؟
بسیاری‌ نمی‌دانند که طی جراحی پیوند دندان چه کارهایی انجام می‌شود. بعضی از افراد به خاطر نداشتن اطلاعات کافی ممکن است انتظاراتی از دوران بهبودی داشته باشندکه با واقعیت کاملاً فرق داشته باشد. بنابراین بهتر است به نکات حین عمل و بعد از آن توجه کنید:
یکی از مهم‌ترین بخش‌های این جراحی٬ بخشی است که به آن «آماده‌سازی منطقه مورد نظر» گفته می‌شود. یک کانال نسبتا کوچک٬ در واقع می‌توان گفت یک سوراخ٬ در استخوان ایجاد می‌شود؛ به نوعی به آن استخوان‌برداری هم می‌گویند. برش‌های کوچک در بافت لثه برای دسترسی به استخوان باعث ایجاد زبانه‌های کوچکی می‌شود‌ تا بتوان از طریق آن شکل و جایگاه استخوان را مشاهده کرد.
اگر یک قالب جراحی درست شده باشد٬ در دهان قرار می‌گیرد و منطقه‌ی مورد نظر برای استخوان‌برداری در آن، باعث تعبیه‌ی درست پیوند دندان می‌شود. در این هنگام از مته برای بزرگ‌تر کردن اندازه‌ی ناحیه‌ی مورد نظر استفاده می‌شود تا زمانی که بتواند اندازه‌ی دقیق دندان پیوندی را منعکس کند. در واقع این مته به پیوند دقیق استخوان کمک می‌کند. بافت زنده‌ی استخوانی نیاز به دقت فراوان دارد و حواس‌تان باشد که با گرمای زیاد آسیب می‌بیند و به فقدان استخوان منتهی می‌شود.
بعد از عمل٬ برای تسکین تورم و ناخوشی حاصل از عمل٬ معمولاً داروهای ضدالتهاب از خانواده‌ی آسپیرین و ایبوپروفن تجویز می‌شود. برخی دیگر از پزشکان٬ داروهایی از خانواده‌ی مسکن‌ها از قبیل کدئین یا هیدروکودون و یا تلفیقی از این دو را توصیه می‌کنند. آنتی‌بیوتیک‌ها هم برای اطمینان از التیام درد گزینه‌ی خوبی هستند٬ به علاوه آنتی‌بیوتیک‌هایی که حاوی کلروهگزیدین هستند برای التیام بافت‌های لثه بسیار مفیدند. فراموش نکنید که تمام دستورالعمل‌های دارویی و غذایی بعد از عمل توسط پزشک‌تان تجویز می‌شود.

تعداد بازدید: 826

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.