مزایای ایمپلنت دندانی نسبت به دیگر روش‌ها
مزایای ایمپلنت دندانی نسبت به دیگر روش‌ها

مزایای ایمپلنت دندانی نسبت به دیگر روش‌ها

مزایای ایمپلنت دندانی نسبت به دیگر روش‌ها از زبان دکتر رامین فرزاد
دیده یا از دست رفته ارجحیت دارد و دلایل این امر به شرح زیر است:
• نزدیک‌ترین جایگزین یک دندان سالم: ایمپلنت دندانی مستحکم و پایدار بوده و از لحاظ کارکرد و زیبایی همانند یک دندان طبیعی است. گزینه‌های دیگر جایگزین کردن دندان می‌توانند تحلیل استخوان را به همراه داشته و در نحوه‌ی غذا خوردن، صحبت کردن و زیبایی اختلال ایجاد کنند.
• ایمپلنت‌های دندانی راه حلی بلند مدت هستند. طول عمر بریج‌های دندان بین ۵ تا ۷ سال و در شرایط مطلوب ۱۰ سال است. اما ایمپلنت‌های دندانی با تنظیمات دوره‌ای می‌توانند راه‌حلی دائمی باشند.
• بدون نگرانی نسبت به دندان‌های‌تان از زندگی لذت ببرید. با ایمپلنت‌های دندانی دیگر نیاز نیست به سبب متفاوت بودن لبخندتان از موقعیت‌های اجتماعی گریزان باشید.
• فرم طبیعی صورت و لخندتان را حفظ کنید. صورت بدون دندان می‌تواند دچار افتادگی شده و ظاهر شما را خسته و غمگین کند. ایمپلنت‌های دندانی به حفظ شکل طبیعی صورت و لبخند شما کمک خواهند کرد.
• محافظت از استخوان: خالی ماندن جای دندان‌های افتاده می‌تواند عوارض دیگری مانند تحلیل رفتن استخوان فک را به همراه داشته باشد. ایمپلنت‌های دندانی تنها راه محافظت از استخوان و جلوگیری از تحلیل آن هستند.
• جای دندان‌ها در دهان است. با استفاده از ایمپلنت دندانی دیگر نیازی به نگرانی در مورد بیرون افتادن دندان‌های مصنوعی نخواهید داشت.
• غذاهای مورد علاقه‌تان را میل کنید. جویدن غذا به کمک ایمپلنت‌های دندانی همانند جویدن طبیعی خواهد بود و دیگر موقع جویدن آن احساس ناخوشایند دندان‌های مصنوعی را تجربه نخواهید کرد.
• عدم پوسیدگی: روکش ایمپلنت‌های دندانی دچار پوسیدگی نخواهد شد. با این حال باید همچنان به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید و هر روز دندان، لثه و دهان خود را تمیز کنید.

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های‌  Your Dentistry Guide ‌و American Academy Periodontology و کتاب‌ Implant Restorations: A Step-by-Step Guide نوشته کارل دراگو ‌است.

تعداد بازدید: 893

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.