محافظت از چشم در برابر نور آفتاب
محافظت از چشم در برابر نور آفتاب

محافظت از چشم در برابر نور آفتاب

تماس طولانی با اشعه ماوراء بنفش موجود در نور خورشید می تواند باعث آسیب جدی به چشم شود. زمانی که فصل تابستان فرا می رسد، توصیه های ساده و علمی زیر می تواند چشمان شما را در مقابل اشعه ماوراء بنفش نور خورشید حفظ کند.

بتدریج که به فصل گرما نزدیک میشوید و زمان بیشتری را بیرون از منزل سپری می کنید، در خطر بیشتر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش نور خورشید نه تنها از نظر احتمال آسیب پوستی  بلکه از نظر آسیب چشمی هستید. اشعه ماوراء بنفش می تواند به بافت های چشم آسیب رسانده و منجر به مشکلات جدی بینائی شود.  
تأثیرات بالقوه مضر اشعه ماوراء بنفش را در قسمت دیگر سایت توضیح داده ام.  

مواجهه با اشعه ماوراء بنفش میتواند باعث "کراتیت" (التهاب قرنیه)، ایجاد ناخنک، و سایر بیماری ها شود.   اشعه ماوراء بنفش همچنین خطر بروز کاتاراکت (آب مروارید ) را افزایش می دهد. باور بر این است که  اشعه ماوراء بنفش به عنوان فاکتور خطرسازدر ایجاد "دژنرسانس ماکولا" (پوسیدگی لکه زرد شبکیه) است؛ گرچه این ایده در همه مطالعات اثبات نشده است. شیوع  آسیب های چشمی ناشی از اشعه ماوراء بنفش در ساکنین حوالی استوا و در افرادی که زمان بیشتری را در معرض نور آفتاب سپری می کنند ( نظیر کشاورزان و ماهیگیران ) بیشتر است.
 بطور مثال، از نظر احتمال ایجاد آب مروارید، در سال های 1980  بر روی افرادی که در معرض نور آفتاب  قرار داشتند مطالعاتی انجام گرفت. بر اساس این مطالعات افرادی که از کلاه یا عینک آفتابی استفاده نمی کردند، نسبت به کسانی که از کلاه یا عینک آفتابی استفاده می کردند، سه برابر بیشتر دچار آب مروارید شدند. پس نتیجه می گیریم که درافرادی که زمان بیشتری در معرض نور آفتاب قرار دا رند، احتمال بروز آب مروارید بیشتر است.  
خوشبختانه، با تمهیدات پیشگیرانه ساده و موثر، می توان خطر آسیب های چشمی ناشی ازا اشعه ماوراء بنفش نور خورشید را کاهش داد. شما می توانید از کلاه لبه دار وعلی الخصوص از عینک آقتابی استفاده کنید.

منبع:

http://dr-naderi.com

تعداد بازدید: 900

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.