طرح یک لبخند زیبا
طرح یک لبخند زیبا

طرح یک لبخند زیبا

طرح یک لبخند زیبا

دندان ها جدا از اینکه در زندگی روزمره و حیات مادی انسان نقش مهمی دارند یکی از ملاک های زیبایی چهره نیز محسوب می شوند، اما خیلی از افراد نقایصی در دندان های خود دارند که بر زیبایی شان تاثیر منفی گذاشته است. دندانپزشکی زیبایی راه حل این مشکل است.

 

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

به هر درمانی که باعث زیبایی دندان ها و طرح لبخندی زیبا شود، دندانپزشکی زیبایی می گویند.چه زمانی دندان ها زیبا می شوند؟
 

-زمانی عنوان زیبایی به دندان ها اطلاق می شود که آن ها سفید، مرتب و از لحاظ آناتومی دندان نرمال باشند.

 

درمان های زیبایی کدامند؟

-درمان های زیبایی شامل:سفید کردن دندان، ترمیم و اصلاح آناتومی دندان با مواد سفید و پروتزهای دندانی مانند «لامینت» می شوند.

 

سفید کردن دندان چیست؟
-سفید کردن دندان به دو صورت انجام می شود:
1-درمان در منزل توسط خود بیمار
2-درمان در مطب توسط دندانپزشک
درمان های انجام شده در مطب نیز روش های مختلف دارد:
1-توسط مواد شیمیایی که هر جلسه در پانزده الی بیست دقیقه انجام می شود و تعداد جلسات بستگی به میزان سفید شدن دندان دارد.
2-مواد شیمیایی مکمل نور که توسط اشعه، مواد روی دندان فعال و دندان سفید می شود.

 

آیا برای تمام دندان ها می توان سفید کردن را انجام داد؟

معمولاً سفید کردن برای دندان هایی که ترمیم و پرشدگی ندارند انجام می شود، چون مواد سفید کننده روی ترمیم دندان اثر مخرب دارند. ولی برای دندان هایی که ترمیم دارند می توان اول عمل سفید کردن دندان را انجام داد و سپس توصیه های آن ها را عوض کرد.

 

اصلاح آناتومی دندان با مواد «کامپوزیت» چگونه است؟

-مواد «کامپوزیت» به خاطر این که رنگی مطابق دندان دارند می توان از آن ها برای زیبا کردن دندان ها استفاده کرد که به صورت یک لایه روی دندان ها اضافه می شود و رنگ و فرم آن ها را اصلاح می کنند.

 

در مورد «پروتز لمینت» توضیح دهید؟

-گاهی مواقع چون مراقبت از درمان های کامپوزیتی مشکل است و با توجه به بهداشت ضعیف بیمار این درمان ها زود از بین می روند بنابراین برای اصلاح زیبایی توسط دندانپزشک روکشی برای دندان از جنس سرامیک تجویز می شود.بدین ترتیب که یک لایه از روی دندان بیمار برداشته می شود و با توجه به قالبی که گرفته شده یک لایه از جنس سرامیک ساخته شده و روی دندان قرار می گیرد و زیبایی و رنگ و شکل دندان اصلاح می شود.

 

در مورد نگین دندان توضیح دهید؟

این نگین ها بیشتر در دختران جوان مد است و برای زیبایی لبخند خود از آن استفاده می کنند. نگین های دندان در طرح ها، رنگ ها، جنس ها و اندازه های متفاوت وجود دارند و فقط برای نصب روی دندان ساخته شده اند. گونه هایی از این نگین ها متاسفانه در حال حاضر در فروشگاه ها و مغازه ها فروخته می شود که چسب آن ها از مواد شیمیایی و برای دندان بسیار مضر است و به هیچ وجه استفاده از آن ها توصیه نمی شود. نصب نگین دندان فقط باید توسط دندانپزشک انجام شود.

 

درمان های زیبایی بیشتر در چه افرادی باید صورت بگیرد؟

-بیشتر این نوع درمان زیبایی به اشخاصی که بهداشت درمان بهتری دارند توصیه می شود، مثلاً اگر فردی دچار بیماری لثه باشد معمولاً درمان های زیبایی دندان خوب جواب نمی دهد.

 

هزینه ی این گونه درمان ها چگونه است؟

هزینه ی درمان های زیبایی بستگی به مواد مصرفی، تجهیزات استفاده شده و هزینه های لابراتواری دارد. برای سفید کردن دندان معمولاً جلسه یی از صد تا سیصد هزار تومان و برای ترمیم و لامینت هر دندان نیز از صد و پنجاه تا چهارصد و پنجاه هزار تومان متغیر است.

 

آیا سن بیمار در درمان زیبایی دندان تاثیر دارد؟

درمان زیبایی دندان محدودیت خاصی ندارد و معمولاً می توان آن را برای تمام سنین انجام داد، البته به شرطی که بهداشت افراد مراجعه کننده در سطح مطلوب باشد.

منبع:

http://www.labkhande-ziba.com

تعداد بازدید: 722

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.