شرایط رابطه جنسی در دوران بارداری
شرایط رابطه جنسی در دوران بارداری

شرایط رابطه جنسی در دوران بارداری

شرایط رابطه جنسی در دوران بارداری/ممنوعیت های رابطه زناشویی در حاملگی

دکتر فاطمه علی بابائی درباره برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری اظهار کرد: زمانی فرد متوجه بارداری خود می شود که 12 هفته از بارداری اش گذشته باشد و به دلیل بی اطلاعی از تشکیل جفت در 12 هفته اول بارداری به افراد توصیه می شود که در این زمان فعالیت جنسی نداشته باشند و در صورت نزدیکی نیز رابطه بسیار سبک صورت گیرد و هیچ مایعی به داخل واژن ریخته نشود.

وی ادامه داد: بارداری دارای یک مکانیزم دفاعی است و زمانی که فرد باردار می شود سیستم دفاعی بدن اش شروع به تشکیل یک مخات مخصوص می کند که دهانه رحم را می پوشاند تا انتقال بسیاری از میکروب ها کاهش داده شود.
دکتر علی بابائی اضافه کرد: به دلیل کامل تشکیل نشدن مخاط دهانه رحم در 12 هفته اول بارداری افراد مجاز به برقراری رابطه جنسی نیستند تا زمانی که جفت معلوم شود و از سالم بودن جنین اطمینان حاصل گردد. درصورتی هم که مشخص شود فرد دوقلو حامله است نیز نزدیکی باید انجام نشود یا بسیار با احتیاط صورت گیرد.

جراح و متخصص زنان و زایمان بیان کرد: از 12 هفته اول بارداری به بعد تا هفته 34 تا 36 بارداری هیچ مانعی برای نزدیکی وجود ندارد اما یکی از شایع ترین مشکلات زایمان زودرس عفونت های مخفی است که در انتهای بارداری آرام آرام و با سبک شدن مخاط تشکیل شده صورت میگیرد.

وی همچنین توصیه کرد: در آخر بارداری نزدیکی زیادی وجود ندارد و در صورت نزدیکی نیز رابطه نباید با ضربات خیلی زیادی همراه باشد و ترجیحا در تمام طول بارداری نیز مایعی به داخل واژن ریخته نشود و مردان حتما باید از کاندوم استفاده کنند.

دکتر علی بابائی همچنینی به افرادی که سابقه زایمان زودرس و سقط دارند نیز توصیه کرد: به دلیل انقباض غیر ارادی دستگاه تناسلی و رحمی از ارضا شدن در دوران بارداری خود داری کنند.

وی ادامه داد: معمولا طریقه نزدیکی به آن شکلی است که زن در آن راحت باشد و به شکمش فشار وارد نشود. با توجه به اینکه در دوران بارداری اجازه نزدیکی وجود دارد اما درروش نزدیکی و قرار گرفتن زن و مرد درکنار هم نیز باید تغییراتی صورت گیرد.

متخصص زنان و زایمان اضافه کرد: وقتی شکم زن باردار بزرگ است نیز نزدیکی باید به شکلی صورت گیرد که فشاری به شکم وارد نشود و بهترین حالت قرار گرفتن زن و مرد در این حالت به صورت بعلاوه و درکنار هم است تا به شکم زن فشاری وارد نشود و مشکلی برایش به وجود نیاید.

منبع:

http://shafaonline.ir

تعداد بازدید: 1289

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.