جراحی کوچک کردن سینه ها
جراحی کوچک کردن سینه ها

جراحی کوچک کردن سینه ها

 جراحی کوچک کردن سینه ها

یکی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی مورد درخواست بانوان، عمل جراحی کوچک کردن سینه ها (Reduction mammoplasty) است. این عمل جراحی یکی از شایع ترین عمل های جراحی پلاستیک به شمار می رود. در این روش حدود 300 تا 2500 گرم می توان بافت اضافی سینه را خارج کرد و در ضمن فرم و شکل سینه بعد از عمل نیز از حالت افتاده و شل به حالت ایستاده و سفت برخواهد گشت. در این روش معمولا از یک برش دور سینه و یک برش عمودی و کمتر از برش عرض استفاده می شود. در این روش اسکارهای ایجاد شده به مرور کمرنگ و محو خواهند شدو همچنین می توان از پمادهای حاوی سیلیکون و لیزر نیز برای کم کردن اسکارها استفاده کرد.


جراحی کوچک کردن سینه ها
زنانی که سینه بزرگ و شل دارند از انواع مشکلات جسمی ناشی از سنگینی روی ستون فقرات، گردن و پوست زیر سینه ها رنج می برند، همچنین از این سنگینی ممکن است بد فرمی ستون فقرات و مشکلات تنفسی حاصل شود. جراحی کوچک ترین سینه ها نوعی جراحی ترمیمی برای رفع مشکل بزرگی سینه هاست. این جراحی به صورت برداشت بخش اضافه از بافت چربی، بافت غددی و پوست است که باعث می شود سینه ها کوچک تر، سفت تر و بالا کشیده شوند.


بهترین کاندیدها برای این عمل چه کسانی هستند؟
بهترین کاندیدها کسانی هستند که سنگینی سینه ها باعث مشکلات جسمی و روحی آنها شده است و در درجه دوم کسانی که صرفا به هدف زیبایی نیاز به این عمل را احساس می کنند. این جراحی بعد از کامل شدن مراحل تکامل رشد و بلوغ کامل سینه ها صورت می گیرد. همچنین کسانی که در آینده خیلی نزدیک تصمیم به بارداری دارند، کاندیدای مناسبی نیستند و بهتر است بعد از پایان شیردهی برای این عمل اقدام کنند. کسانی که کاندیدای این عمل ها هستند باید حتما تصور درستی از نتایج این عمل ها و عمل های انجام شده در مورد دیگران داشته باشند. نکته قابل ذکر آن است که کاهش وزن به ندرت می تواند سایز سینه را اصلاح کند و از این رو برای کم کردن سایز سینه ها توصیه به کم کردن وزن نمی شود و کوچک کردن سینه ها از طریق جراحی تنها راهکار است.


آیا عوارض زودرس و دیررس محتمل است؟
مسلما تمام جراحی ها می توانند عوارض داشته باشند جراحی کوچک کردن سینه ها نیز جراحی ساده و پیش پا افتاده ای نیست ولی در صورتی که یک جراح پلاستیک ماهر و دقیق آن را انجام دهد، مشکلی پیش نمی آید. با این حال در این جراحی نیز مانند هر جراحی دیگر احتمال خطرهای اجتناب ناپذیر وجود دارد. مثل واکنش در برابر بیهوشی، ایجاد عدم تقارن در سینه های عمل شده که با یک جراحی به اصطلاح "رتوش" این مشکل به راحتی حل می شود. حس نوک سینه ها ممکن است کاهش یابد یا حساسیت بیش از معمول پیدا کند که البته مسئله نگران کننده ای نیست. اسکارهای ناشی از محل برش اهمیت زیادی دارند، در صورتی که جراح، کار خوبی ارائه ندهد یا بیمار واکنش بدی به زخم داشته باشد (مثلا در افراد سیگاری یا افراد کلوئیدساز) می تواند از نظر زیبایی مسئله ساز باشد.


آیا این عمل جراحی دردناک است؟
چند روز بعد از انجام عمل جراحی، احتمالا میزان متعارفی درد خواهید داشت که باید با استفاده از مسکن مناسب کنترل شود و توجه داشته باشید درد معمولا بعد از 5-4 روز بهبود می یابد.

منبع:

http://drparisay.com

تعداد بازدید: 623

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.