جراحی زیبایی گوش (اتو پلاستی)
جراحی زیبایی گوش (اتو پلاستی)

جراحی زیبایی گوش (اتو پلاستی)

جراحی زیبایی گوش (اتو پلاستی)

اگر شکل گوشها بد فرم بوده و یا بد شکلی آنها فرد را آزار میدهد جراحی زیبایی گوش کمک بزرگی در این زمینه محسوب می شود.در این جراحی شکل، تناسب و موقعیت گوش اصلاح می گردد. این جراحی می تواند نقائص ساختاری گوش مربوط به زمان تولد، مشکلاتی لاکه با رشد ظاهر می شوند، و نیز بدشکلی های گوش ناشی از آسیب ها را برطرف نماید.

جراحی گوش شکل طبیعی ایجاد نموده و تعادل و نسبت را برای گوش ها و صورت ایجاد می نماید. تصحیح اشکالات کوچک، می تواند تاثیر عمیقی در ظاهر فرد و اعتماد به نفس او ایجاد کند.

جراحی گوش بویژه می تواند موارد زیر را اصلاح نماید:

گوش های بسیار بزرگ یک وضعیت نادر که ماکروتیا نامیده می شود
گوش های برجسته در یک یا هر دو طرف با درجات متفاوت - بدون کاهش شنوائی
نارضایتی بالغین از جراحی گوش قبلی

 

فرایند جراحی زیبایی گوش

مرحله اول - بی هوشی
برای حفظ آسایش شما طی عمل جراحی، داروهائی تجویز خواهد شد. گزینه ها شامل بی حسی موضعی، تسکین داخل وریدی، و بی هوشی عمومی هستند. پزشک شما، بهترین گزینه را به شما توصیه خواهد کرد.

مرحله دوم - برش جراحی
برش های اتوپلاستی عموما در سطح پشتی گوش ایجاد می شوند. هنگامیکه نیاز به ایجاد برش در سطح جلوی گوش باشد، برش ها در چین های گوش ایجاد می گردند تا مخفی بمانند. بخیه های قابل جذب داخلی جهت شکل دادن و پایدار کردن غضروف تازه شکل داده شده بکار گرفته می شوند.

مرحله سوم - بستن برش ها
بخیه های خارجی برای بستن برش ها بکار می روند. تکنیک های متفاوتی برای اینکار وجود دارد. دقت می شود که اجزای گوش منحرف نشده، و منظره ی غیرطبیعی ایجاد نگردد.

مرحله چهارم - ملاحظه نتایج
نتیجه جراحی گوش در مورد گوش های برجسته، بلافاصله پس از برداشتن پانسمان هائی که در مراحل اولیه برای حفظ شکل جدید گوش گذاشته شده اند، قابل رویت است. گوش ها بطور دائم به سر نزدیک تر شده و جوشگاه های جراحی یا در پشت گوش و یا در شیارهای طبیعی گوش مخفی هستند. 

 

عوارض احتمالی عمل 

خونریزی ( هماتوم )
لخته شدن خون
عدم قرینگی
عفونت
اشکال در التیام زخم
تغییرات حس پوست
نامنظمی در شکل و طرح پوست
تغییر رنگ و تورم در پوست
خطرات بی هوشی
حساسیت به چسب، نخ بخیه، فرآورده های خونی، محصولات موضعی و داروهای تزریقی
درد که ممکن است طولانی مدت باشد
احتمال نیاز به جراحی مجدد
این جراحی در مرکز جراحی  و یا بیمارستان  انجام می شود.پس از جراحی، پانسمان یا بانداژ انجام می شود که در زمان مناسب طبق دستور پزشک به تعویض یا برداشت آن اقدام می شود.درد بعد از عمل خفیف بوده و با مسکن خوراکی کنترل می شود.

منبع:

http://www.dr-taghipour.com

تعداد بازدید: 880

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.