جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)
جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

چشم ها نقطه قوت صورت و نشان دهنده بسیاری از خصوصیات شماست و می تواند هر نوع حالت روحی اعم از شادی، غم، خستگی و طراوت را منعکس کند. چشمانی با پلک های فوقانی شل و آویزان (به دلیل وجود پوست اضافه) می تواند چهره شما را علی رغم شادی درونیتان خسته و غمگین نشان دهد.
گذر زمان با مسن شدن صورت و کاهش بافت های نگهدارنده پوست مانند کلاژن به همراه نیروی جاذبه زمین، باعث شل شدن پوست پلک ها و برجسته شدن کیسه های چربی اطراف چشم ها می شود.
بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک (Blepharoplasty)  ، در پلک بالا با برداشتن پوست شل و اضافه پلک فوقانی و همزمان کاهش حجم چربی در کناره داخلی چشم ها، به جوان تر و جذاب شدن چهره افراد هم زن و هم مرد کمک شایانی می کند.

 

مراحل مسن شدن پلک ها

با افزایش سن خاصیت الاستیسیتی و ارتجاعی پوست (Elasticity) کم می شود که همراه با نیروی جاذبه زمین به پایین نزول می کند. به پایین کشیده شدن خطوط صورت در حالت کلی و ابروها و پلک ها و کناره خارجی لب ها و سایر نقاط صورت، به ظاهر مسن تر می انجامد.
در اطراف کره چشم در بالا و پایین، چندین بالشتک چربی قرار دارد که با غشایی به اطراف کره چشم متصل است و باعث تسهیل حرکت کره چشم در کاسه استخوانی جمجمه می شود. به مرور زمان با شل شدن این غشای نگهدارنده، شاهد برجستگی بالشتک های چربی پلک بالا و پایین هستیم. مجموعه این تغییرات شامل شلی پوست و کاهش خاصیت ارتجاعی آن به همراه فتق (بیرون زدگی) بالشتک های چربی کناره داخل و خارج پلک فوقانی و پایین پلک تحتانی، موجب حالت خسته و غمگین و مسن پلک می شود.

 

راه حل درمانی مشکلات مسن شدن پلک 
 در مورد پلک پایین 
چنانچه شلی پوست و فتق چربی کم بوده و فقط گود افتادگی حلقه چشم مطرح باشد می توان در مراحل اولیه با تزریق چربی در حلقه تحتانی چشم، ظاهر پلک را بهبود بخشید و در مراحل پیشرفته تر از جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) بهره برد.
 
در مورد پلک بالا
چنانچه در مراحل اولیه تغییرات بافت های اطراف چشم باشد، می توان با استفاده از تزریق بوتاکس و بالا بردن قسمت خارجی ابروها، افتادگی خفیف پلک ها را به طور موثر درمان کرد ولی زمانی که تزریق بوتاکس تاثیر کامل نداشته و میزان شلی و افتادگی پلک فوقانی بیش از توانایی اثر بوتاکس باشد باید عمل جراحی زیبایی پلک ها یا بلفاروپلاستی را مد نظر قرار داد.

 

دوران نقاهت بعد ازجراحی زیبایی پلک

در این جراحی که با بی حسی موضعی و تزریق خواب آور خفیف انجام می شود، پوست اضافی پلک بالا همراه با قسمتی از عضله مدور دور چشم برداشته می شود. گاهی اوقات قسمتی از چربی فتق شده داخل و خارج پلک نیز برداشته می شود.
 
نکته مهم این است که حتی الامکان  باید حداقل حجم چربی برداشته شود تا چشم ها بعد از عمل حالت گودافتاده نداشته باشد.
 
مدت زمان عمل بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم است و نیازی به بستری شدن ندارد. بعد از عمل بهتر از از پک و ژل یخ روی موضع به مدت 24 ساعت استفاده شود. همچنین از انجام فعالیت هایی که نیاز به تحرک زیاد و خم کردن سر دارد،به مدت سه الی پنچ روز خودداری کنید. در روز پنجم بخیه ها کشیده خواهد شد و کبودی و تورم تا پایان هفته دوم بهبودی نسبتاً کامل خواهد یافت.

منبع:

http://drtoorany.com

تعداد بازدید: 727

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.