توصیه های طلایی جهت جلوگیری از سینوزیت
توصیه های طلایی جهت جلوگیری از سینوزیت

توصیه های طلایی جهت جلوگیری از سینوزیت

هر کس می تواند مبتلا به سینوزیت شود فقط کسانی که مبتلا به آلرژی (حساسیت)می باشند در معرض ریسک بالاتری از نظر ابتلا به سینوزیت می باشند.

اگر همزمان با سینوزیت آلرژی هم دارید حتما باید معالجه خود را جدی تر بگیرید زیر سرتان موقع خواب بلندتر باشد,سیگار نکشید از افراد بیمار دوری کنید,و غذاهای سالم بخورید.

آیا هر کس سینوس دارد؟بله حتی نوزاد تازه متولد شده هم دارای سینوس می باشد.سینوس ها فضاهای خالی اطراف بینی هستند که در ابتدا به اندازه یک نخود فرنگی هستند و به مرور به طرفین صورت رشد می کنند.سینوس ها در دوران کودکی و نوجوانی به رشد خود ادامه می دهند,سینوس ها از یک مجرای بسیار باریک به اندازه نوک مداد می باشند به بینی باز می شوند.

کار سینوس ها چه می باشد؟

سینوس ها در تولید رطوبت و ترشح داخل بینی سهیم می باشند به طور متوسط بینی و سینوس ها در طول شبانه روز نیم لیتر ترشح تولید می کنند ترشح تولید شده باعث شستشوی ذرات معلق هوا و باکتری هایی که از راه تنفس به بینی منتقل می شوند است.

آیا سینوزیت خطرناک می باشد؟

بسیاری از سینوزیت ها به درمان دارویی جواب می دهند و خطرناک نیستند..فقط باید در نظر داشت به علت نزدیکی سینوس ها به چشم ومغز عفونت سینوس ها می تواند به مناطق مذکور سرایت کند.ترشح های عفونی سینوس ها برای ریه ها هم می تواند مضر بوده وسبب برونشیت سرفه های مزمن و آسم شود.

آیا سینوزیت موجب سردرد می شود؟ سردردهایی به اطراف بینی,چشم و روی پیشانی دیده میشود میتواند مربوط به سینوزیت باشد.فقط سردردهای زیادی هستند که می توانند با سردردهای سینوزیت تشابه داشته باشند.برای تشخیص سردردهای طولانی حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع :

http://www.drfarjad.ir

تعداد بازدید: 804

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.