تفاوت جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک
تفاوت جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک

تفاوت جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک

تفاوت جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک

اگر همیشه تصور می‌کردید که عمل جراحی پلاستیک و عمل جراحی زیبایی یک چیز هستند، باید بدانید که تنها نیستید. تعداد بسیاری از جراحان پلاستیک در حرفه خود به انجام عمل‌های جراحی زیبایی نیز می‌پردازند. از این رو، جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی اغلب به عنوان دو عمل یکسان در نظر گرفته می‌شوند. اما این تشبیه به لحاظ تخصصی صحیح نیست. عمل جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک به لحاظ تخصصی مشابه یکدیگر هستند، اما تفاوت‌های قابل توجهی دارند.

 

جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک با اهداف متفاوتی انجام می‌گیرند
هر دو عمل جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک با هدف بهبود وضعیت ظاهری بیمار انجام می‌شوند؛ با این حال، فلسفه وجودی آنها در راستای آموزش، پژوهش و اهداف کاملا متفاوت است.


جراحی زیبایی بر بهبود وضعیت ظاهری تمرکز دارد
شیوه‌، تکنیک و اصول عمل جراحی زیبایی به طور کلی بر بهبود وضعیت ظاهری بیمار متمرکز هستند. بهبود زیبایی ظاهری، تقارن و تناسب از جمله اهداف اصلی جراحی زیبایی به شمار می‌روند. جراحی زیبایی در تمام نقاط بدن از جمله سر، گردن و صورت قابل انجام است. از آنجایی که نقاط تحت درمان عملکرد مناسبی دارند، عمل زیبایی به عنوان یک جراحی گزینشی در نظر گرفته می‌شود. عمل‌های جراحی زیبایی توسط طیف وسیعی از پزشکان انجام می‌شوند که جراحان پلاستیک را نیز شامل می‌شود.
دامنه اهداف عمل‌های جراحی زیبایی عبارت است از:
•    تقویت سینه: تقویت، لیفت، کوچک کردن
•    بهبود کانتور صورت: جراحی زیبایی بینی، چانه و گونه
•    جوان‌سازی صورت: لیفت صورت، لیفت پلک، لیفت گردن، کشیدن ابرو
•    بهبود کانتور بدن: جراحی شکم، لیپوساکشن
•    جوان‌سازی پوست: لیزر، بوتاکس، تزریق پر کننده‌ها

تعداد بازدید: 934

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.