بیماری های رماتیسمی و معلولیت
بیماری های رماتیسمی و معلولیت

بیماری های رماتیسمی و معلولیت

بیماری های رماتیسمی و معلولیت

بیماری های مفصلی و رماتیسمی اگر به موقع شناسایی و درمان نشود می تواند در آینده از جمله عوامل بروز معلولیت باشد.حـدود ۱۲ درصـد از جمعیـت ایـران را معلولین تشکیل می دهند که از این میزان در حدود ۲ میلیون نفر دارای معلولیت شدید و ۵/6 میلیون نفر معلول کم توان در ایران زندگی می کنند. معلولین بزرگترین اقلیت جهان هستند.
 طبق آمار سازمان جهانی بهداشت هم اکنون بیش از ۶۰۰ میلیون نفر از ساکنان جهان به علل مختلف جسمی، روانی و اجتماعی دچار ناتوانی و معلولیت هستند که ۸۰ درصد این افراد در کشورهای جهان سوم زندگی کرده و یک سوم آنان را کودکان تشکیل می دهند، زیرا اغلب معلولیتها ناشی از سوء تغذیه، فقر، عدم مراقتبهای بهداشتی- آموزشی و دیگر عواملی است که نتیجه توسعه نیافتگی جوامع می باشد. ازدیاد روز افزون جمعیت و نبود منابع مالی کافی، برنامه های توانبخشی را در کشورهای در حال توسعه با مشکلات فراوانی مواجه کرده است، به طوریکه معلولان در این کشورها به توجه ویژه ای نیازمندند.
شیوع رماتیسم در بین افراد فامیل و وابستگان ژنتیکی حدودا چهار بار بیشتر است و در برخی نژادها بیشتر شایع است. مثلا 70 درصد از سفید پوستان یا ژاپنی ها مبتلا به رماتیسم مفصلی کلاسیک هستند. از علت های دیگر بروز رماتیسم مفصلی می توان به علل محیطی ( آب و هوا ) نیز اشاره کرد.

منبع:

http://www.radioiran.ir

تعداد بازدید: 999

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.