بزرگی سینه در آقایان
بزرگی سینه در آقایان

بزرگی سینه در آقایان

بزرگی سینه در آقایان
به رشد غیر طبیعی و یا بزرگ شدن بیش از حد سینه در مردان ژنیکوماستی یا بزرگی سینه در آقایان گفته می شود. گاهی یک طرف یا دو طرف سینه است که فرم آن غیر طبیعی است و ممکن است شبیه به سینه خانم ها باشد.
گاهی ممکن است ژنیکوماستی در دوران بلوغ فرد صورت گیرد که گذراست و گاهی ممکن است در سن بالاتر با اختلال هورمونی بوجود بیایدو همچنین چاق شدن می تواند باعث ژنیکوماستی شود و داروهای بدنسازی نیز می تواند یکی از دلایل آن باشد و نیز داروهای کورتون دار و مواد مخدر نیز موثر خواهد بود.


درمان ژنیکوماستی
در ابتدا باید علت بروز ژنیکوماستی مشخص شود. همان‌طور که گفته شد ژنیکوماستی دوران بلوغ در اکثر موارد خود بخود رفع خواهد شد. اما اگر اختلال بزرگی سینه‌ها در آقایان برای مدت طولانی باقی بماند، دیگر به‌طور خود بخودی رفع نمی‌شود. بررسی وضعیت هورمونی جهت مشخص شدن اختلالات هورمونی الزامی است که در اغلب موارد توسط متخصصان غدد داخلی انجام می‌شود. در صورتی‌که ژنیکوماستی در اثر مصرف داروها ایجاد شود، در بیشتر موارد با قطع مصرف دارو، برگشت‌پذیر نخواهد بود و نیاز به اقدام جراحی خواهد داشت.
علت ژنیکوماستی را باید در ابتدا مشخص کرد و اگر بزرگی سینه در آقایان مدت طولانی شود و به خودی خود رفع نگردد .برای مشخص شدن باید وضعیت هورمونی بررسی گردد و اگر با مصرف دارو ژنیکوماستی ایجاد شود با قطع آن برگشت پذیر نیست و باید عمل جراحی انجام شود.


چندین روش درمان وجود دارد:
برای درمان چندین انتخاب وجود دارد که انتخاب راه درست به شرایط بیمار و همچنین میزان ژنیکوماستی  و مدت بیماری بستگی دارد .لیپوساکشن  تنها نمی تواند درمان باشد  به دلیل اینکه ژنیکوماستی فقط با تجمع چربی بوجود نمی آید که با لیپوساکشن حل شود .
لیزرلیپولیز فقط روی قسمت چربی ژنیکوماستی تاثیر می گذارد  و لیپولیز و لیپوساکشن موجب تخلیه بافت چربی می شود و اندازه سینه را کاهش می‌دهد و تخلیه غدد شیری غیر ممکن است.
برای از بین بردن بزرگی غدد شیری عمل جراحی می توانند تنها راه حل باشد .

منبع:

http://www.breast-aesthetic-surgery.com

تعداد بازدید: 767

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.