بدبینی در مردان
بدبینی در مردان

بدبینی در مردان

بدبینی در مردان یا پارانوییا نوعی رفتار نابهنجار و بیمار گونه می باشد و در صورتی که اقدامی برای درمان آن صورت نگیرد نه تنها فرد را دچار آسیب های فراوان می کند بلکه زندگی زناشویی را دچار مشکلات فراوان می کند. برخی از افراد بدبینی را با مفاهیمی مانند غیرت، تعصب و مراقبت اشتباه می گیرند. در برخی موارد این بیماری تا جائی در فرد پیش می رود که باعث ترس مداوم شده و باعث سلب اعتماد از فرد می شود. از آنجائیکه بدبینی در مردان بیشتر از زنان می باشد در ادامه به بررسی علائم و انواع این اختلال روانی می پردازیم.

 

انواع بد بینی در مردان:

1. بدبینی در برخی مردان از بدو تولد وجود دارد.و اینگونه افراد نسبت به محیط پیرامون خود شکاک بوده و همیشه نقاط منفی مسائل را می بینند.
2. نوعی بدبینی در مردان وجود دارد که نهفته می باشد و از برخی رفتارهای آنها می توان پی به این اختلال برد. از جمله داشتن وسواس فکری مرد در روابط اجتماعی همسر خود با جنس مخالف می باشد و در موارد حادتر این رفتار با نوعی بدبینی او همراه می باشد. تشخیص این رفتار مشکل می باشد و نیاز به دقت کافی دارد.
3. بدترین حالت بدبینی در مردان زمانی است که دچار اختلال هذیان هستند. در این مواقع فرد درباره تصورات خود حالت یقین دارد. در این نوع بدبینی مرد به این واقعیت اطمینان دارد که همسرش به او خیانت کرده و از این موضوع رنج می کشد. در صورتی که مرد درمان نشود خطرناک بوده و خوشبینانه ترین حالت در این مواقع اینست که از همسر خود طلاق می گیرد.

 

علائم بدبینی در مردان:

1. داشتن تئوری توطئه
بدبینی مرد به گونه ایست که نسبت به همه چیز شکاک است و فردی که مانند او فکر نمی کند را متهم به ساده بودن می کند. روابط خود را با دیگران محدود می کند. او تصور می کند همه در این فکر هستند که از او سو استفاده نمایند و برای او توطئه می چینند.
2. کینه ای بودن
فرد بدبین نمی تواند به راحتی از اشتباه و گناه دیگران بگذرد و در صورتی که به ظاهر ببخشد آن را فراموش نمی کند و با مشاهده کوچکترین مسئله ای آن اشتباه را به خاطر او می اندازد.

 

منبع:

http://drsaeedansari.ir

تعداد بازدید: 732

تذکر مهم شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت e پزشک منتشر می شود مبادرت به خود درمانی کنید.